Unidad de Posgrados FCA

Permanent URI for this communityhttp://repositorio.uta.edu.ec/handle/123456789/887

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Item
    Gestión integral y competitividad en las empresas proveedoras de servicios de ingeniería, para el sector de las telecomunicaciones del Ecuador
    (Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Maestría en Administración de Empresas, 2021-02) Aguaiza Serrano, Jose Luis; Lascano Pérez, Luis Fabricio
    Para las empresas proveedoras de servicios de ingeniera del sector de las telecomunicaciones, en el contexto actual se vuelve fundamental una administración organizativa que les permita destacar de sus principales competidores. En tal razón el presente trabajo analizo la relación de la gestión integral y la competitividad en dichas organizaciones, bajo un paradigma critico pro positivo con enfoque cuantitativo. En el que se empleó una metodología de diseño no experimental, con una investigación de campo a nivel correlacional, en una población de 5 empresas y 10 fuentes de información del ámbito ecuatoriano. Trabajo que se realizó considerando principalmente las teorías para la mejora organizativa de (Moumen & El Aoufir, 2016), sobre la integración de los modelos de gestión de calidad, seguridad y ambiente en una empresa y las características que presenta el modelo de competitividad de (Flak y Głód, 2015) en empresas proveedoras de servicios, cuyos instrumentos investigativos fueron adaptados y analizados para obtener una nueva encuesta, que se ajuste al contexto de estudio. Esta técnica de recolección de información fue debidamente validada por tres profesionales afines al campo de investigación y se determinó su confiabilidad mediante la aplicación del método de Alfa de Cronbach, para obtener los siguientes resultados. Analizada las variables de gestión integral y competitividad se obtiene un Coeficiente de Pearson de 0,806**, que se interpreta como una correlación positiva considerable con un nivel de confianza del 99 por ciento, estableciéndose de esta forma una relación causa-efecto sin cuantificar. Además, en conformidad de estos resultados a criterio de los autores se formulan las siguientes estrategias producto de este estudio.  Implementación de sistemas gestión de la calidad, seguridad laboral y ambiente bajo normativa ISO 9001:2015, 14001:2015 y 45001:2018, como estrategia para la mejora de la competitividad.  Cumplimiento de los aspectos de cada una de las dimensiones de la gestión integral, planteados en apartado de propuesta.
  • Item
    Estrategias SEO como herramienta de visibilidad en medios digitales del sector hotelero de La Maná, provincia de Cotopaxi
    (Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Maestría en Marketing Digital y Comercio Electrónico, 2018) Granja Herrera, Cristian Rolando; Jordán Vaca, Jorge Enrique
    The objective of this research work is to establish strategies that improve the visibility of digital media in the hotel sector of La Maná Canton, through the use of SEO (Search Engine Optimization) tools, for which a quantitative, descriptive and correlational approach was applied; the survey was used as a data collection technique, which was validated using the Kuder-Richardson model. The survey was applied to 12 existing hotels in the city, the data obtained were validated, graphed and interpreted; In this way it was proved as a hypothesis that formulating strategies through the use of SEO analysis tools (Search Engine Optimization) affect the visibility of digital media in the hotel sector of the city of La Maná. Finally, the WooRank and LikeAlyzer tool was used to analyze the Web Pages and the Fan Page of the hotel sector. With the results obtained, strategies were established to improve their organic positioning in the network.
  • Item
    Marketing virtual como herramienta de posicionamiento de lácteos de Tungurahua (CONLACT).
    (Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Maestría en Marketing Digital y Comercio Electrónico, 2018) Vaca Castillo, Juan Carlos; Calvache Vargas, Cesar Maximiliano
    The Tungurahua Dairy Consortium (CONLACT), is located in the Parish of Huachi Loreto in Canton Ambato, the problem addressed was the inappropriate use of virtual marketing in the Tungurahua dairy consortium, due to ignorance of technological tools To promote its products, the study was able to determine how the deficient use of virtual marketing affects the positioning of the Consortium. The methodology used was: a quantitative approach due to the need for the use of a statistical model for the verification of hypotheses, the bibliographic and field modalities for the collection of information. The level of exploratory, descriptive, correlational and explanatory research, the population was 373538 people. The most relevant results were: that the social networks owned by the consortium do not make it possible to publicize the products of the associations, at present people do not use electronic commerce to make purchases of dairy products, dairy associations do not generate value added in their products. Finally, it should be emphasized that digital marketing has a close relationship with positioning, denoting an average positive correlation. Therefore, it was recommended to design a digital marketing plan.
  • Item
    Marketing inbound en el posicionamiento de marca en centros de rehabilitación física y neurológica
    (Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Maestría en Gerencia de Institución de Salud., 2017) Castillo Guizado, Mayda Johana; Moreno Gavilanes, Kléver Armando
    The differentiation of the brand in the globalized world is a challenge, even more so when customers have the resources to express their opinion about a good or service that is being offered to the market, so a business must be where the customers are, Can take advantage of the zero moment of truth, as well as generate a unique shopping experience in the first moment of truth to be able to interact with the company through the different digital media: Facebook, Twitter, YouTube and Blogs. In the development of the research it is necessary to emphasize that the integral diagnosis was applied through the use of the tools: five forces of Porter, Pestle, Matrix of evaluation of external factors (MEFE) and the matrix of evaluation of internal factors (MEFI), In addition to this a study of competition in social networks. In order to achieve the design of the strategy of inbound marketing, as well as a new graphic image that contributes to the recruitment and loyalty of the users of the Center for Physical and Neurological Rehabilitation Blessings Ambato.
  • Item
    Medios BTL y el posicionamiento en el mercado de la Academia de Música Alumbra en la ciudad de Ambato
    (Universidad Técnica de Ambato, Facultad de Ciencias Administrativas, Marketing y Gestión de Negocios, 2016-01) Manjarrez Guevara, Catherine Alexandra; Caisa Yucailla, David Elías
    The Academy of Music Alumbra city of Ambato, is dedicated to providing professional services in Musical Education from October 2014 during which time it has experienced the introduction phase, is currently in the development stage and growth at which it requires decisions and immediate actions to achie ve strategic position the brand in the market. The present research is focused on the realization of the internal and external analysis of the institution in order to form strategies of direct communication with the client calls and Strategies BTL, so it will be possible to link the institution with the customer and will position the brand in the market. The information yielded by the field research applied to customers of the institution said that it is essential to implement strategies BTL as an inherent aspect of the success of the brand positioning in the market. So the proposal resulting from the research routed by me to identify and design a BTL strategy aimed at institutional clients and prospects either through the development of a musical festival in which participate the best students of the Academy, announcing the professionalism of the institution, and POP promotion and other strategies such as direct mail, invitations by flyers, brochures will be made, with these activities to position the brand in the market as expected by the owners and service vendors Academy Music "shining" Ambato Ecuador.
  • Item
    "Las Estrategias de Marketing y su incidencia en la Rentabilidad de Tecnicentro N° 12 de Importadora Andina de la ciudad de Ambato".
    (Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Maestría en Marketing., 2014) Nevárez Moncayo, Miller Luciano; D-T Ballesteros, Leonardo
    El propósito de este trabajo de titulación es la generación de una propuesta para que El Tecnicentro N.- 12 pueda alcanzar las ventas esperadas para ello se debe realizar un minucioso análisis tanto de los factores internos como externos de la empresa y de esta forma establecer qué estrategias y correctivos son los más adecuadas a implementarse en la organización para mejorar la rentabilidad de la empresa. Hay que mejorar en publicidad, promociones, marketing, atención al cliente. Los resultados de la investigación, nos direcciona a diseñar un plan de promoción dirigido a clientes actuales y potenciales, también nos indica la encuesta realizada que es muy importante realizar publicidad para que el local en donde se encuentra el tecnicentro sea reconocido por los futuros clientes. Lo que va a permitir más visitas al local y por ende van a crecer las ventas de los productos y servicios. Se busca con esta investigación, que los clientes actuales estén satisfechos, fidelización, promociones, imagen corporativa, mejor posicionamiento en el mercado, etc.