Carrera de Turismo
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Item La actividad turística y los geositios en el cantón Baños de Agua Santa(Universidad Técnica de Ambato-Facultad de Ciencias Humanas y de la educación -Carrera de Turismo, 2025-01-23) Llerena Andachi Kevin Sebastián; Armas Arias Sonia Paulina; Universidad Técnica de Ambato-Facultad de Ciencias Humanas y de la educación -Carrera de TurismoThe research conducted on the topic “Tourist activity and geosites in the Baños de Agua Santa canton”, whose objective was to analyze the tourist activity in the Tungurahua Volcano geosite in order to develop promotional strategies in the canton of Baños de Agua Santa. In the Tungurahua Volcano geosite in order to develop promotion strategies in the canton of The geosites are areas that make up the geological heritage of a predetermined natural region. Three cantons of the province of Tungurahua belong to the Tungurahua Volcano Geopark, which has a variety of geosites in several provinces of Ecuador. Baños de Agua Santa canton. The geosites are areas that make up the geological heritage of a predetermined natural region, three cantons of the province of Tungurahua belong to the Tungurahua Volcano Geopark, which has a variety of geosites in several provinces of Ecuador. The methodology that was applied in this research is based on a qualitative approach, with a nonexperimental cross-sectional design, it has a descriptive phenomenological scope, for data collection, observation sheets and interviews were applied to the personnel in charge of the geosites and to the directors of the Pondoa community to solve the activities that are carried out in the geosite. The results of the research showed that the presence of tourists who visit the Tungurahua Volcano Geosite significantly influences both the participation of tour operators and the Pondoa Community Tourism Center. It is concluded that there is a poor development of tourism promotion strategies for the mentioned geosite, for this reason the proposal was an implementation of a funnel or sales funnel to effectively promote this geosite and boost the economy of the canton Baños as well as the Province of TungurahuaItem La promoción y el turismo sostenible en la Universidad Técnica de Ambato(Universidad Técnica de Ambato-Facultad de Ciencias Humanas y de la educación -Carrera de Turismo, 2025-01-21) Chadan Chimborazo Joselyn Stephany; Monge Martínez Johanna Gabriela; Universidad Técnica de Ambato-Facultad de Ciencias Humanas y de la educación -Carrera de TurismoThe objective of this research project was to evaluate the effect of a promotional campaign focused on sustainable tourism at the Technical University of Ambato, for which a promotional campaign focused on sustainable tourism practices was designed on Facebook and Instagram. The methodology used in the work is quantitative due to the aspects of the variables, the quasi-experimental design and explanatory scope. An instrument for data collection was applied; in the promotion variable, the PRGS model proposed by IAB Spain Research was used for the analysis of the interaction composed of 4 indicators presence, response, generation and suggestion; for the sustainable tourism variable, a survey with 27 questions with a Likert scale validated by 5 experts was used to measure the level of environmental awareness based on four dimensions knowledge, awareness, attitude and behavior, they also included dimensions such as water, waste and socioeconomic. The results of the research revealed that the promotion campaign based on sustainable tourism had a positive effect, since the level of awareness of the students increased significantly. In conclusion, the campaign to promote sustainable tourism practices influenced individuals, generating more awareness and responsibility when carrying out tourism activities.Item La fotografía en el marketing turístico en el cantón Ambato(Carrera de Turismo, 2022-03-01) Guerrero Ochoa, Fernando Israel; Monge Martínez, Johanna GabrielaEn el presente trabajo investigación que tiene como tema “la fotografía en el marketing turístico en el catón Ambato” en resumen, se puede decir en modo de introducción que es una investigación en donde se busca demostrar que tan importante es la producción y postproducción de una fotografía en ámbito turístico, con fin de ayudar a toda persona emprendedora y a quien desee mejorar su promoción por medio de fotografías. En su metodología se puede mencionar que es una investigación con un enfoque cualitativo con diseño no experimental transversal y con un alcance descriptivo correlacional, se utilizó instrumentos de recolección de datos cualitativos como son la entrevista a expertos utilizando un cuestionario no estructurado demás de una lista de cotejo y que ambos métodos ayudarán en la proyección de los resultados. En el apartado de discusión y resultados se observa el desarrollo de los objetivos en donde se puso en ejecución los instrumentos de recolección de datos con los que después se interpretó la información obtenida y con ello se llegó a un análisis y discusión comparando los resultados con ideas de distintos autores, posteriormente se da la verificación cualitativa de la hipótesis presentada. En el apartado de conclusiones y recomendaciones se expone el fin al cual se llegó con la investigación realizada. Por último, se da a presentar la propuesta, que es un manual donde se expone los resultados obtenidos y de igual forma toda la información recopilada con el presente trabajo de investigación.