Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/35292
Title: La educación virtual en el aprendizaje de Ciencias Naturales de los estudiantes de Educación General Básica Media de la escuela particular “Azriel”, del cantón Quito
Authors: Miranda Ramos, Patricio
Haro Salazar, Gloria Elizabeth
Keywords: EDUCACIÓN
ENTORNO VIRTUAL
PEDAGOGÍA
TICS
Issue Date: 1-Apr-2022
Publisher: Carrera de Educaciòn Bàsica
Abstract: La presente investigación pretende determinar la influencia de la educación virtual en el aprendizaje de Ciencias Naturales de los estudiantes de Educación General Básica Media de la Escuela Particular “AZRIEL”, del cantón Quito. La investigación es de nivel exploratorio y descriptivo, en el que se analizó las actividades de la educación virtual. Se utilizo la modalidad bibliográfica y la modalidad de campo, en donde se recolecto información de varias fuentes bibliográficas confiables. La metodología fue de tipo mixta (cuantitativa, cualitativa), el cuantitativo porque se recolectó, analizó y se interpretó los resultados y es cualitativo porque se analizó las cualidades de los sujetos investigados. Para la recolección de la información se empleó la técnica de la encuesta a partir de un cuestionario en la escala de Liker de dos o tres opciones. La población de estudio fue de 40 estudiantes y 3 docentes de la Escuela Particular “AZRIEL. Las conclusiones demuestran que la educación es símbolo de formación, enseñanza, aprendizaje, instrucción, entre otros. Por lo tanto, la tecnología ha abordado a todos los sectores de la vida y en la educación
Description: The present investigation aims to determine the influence of virtual education in the learning of Natural Sciences of the students of General Basic Middle Education of the Private School "AZRIEL", of the Quito canton. The research is of an exploratory and descriptive level, in which the activities of virtual education were analyzed. The bibliographic modality and the field modality were used, where information was collected from several reliable bibliographic sources. The methodology was of a mixed type (quantitative, qualitative), the quantitative because the results were collected, analyzed and interpreted and it is qualitative because the qualities of the investigated subjects were analyzed. For the collection of information, the survey technique was used from a questionnaire on the Liker scale of two or three options. The study population was 40 students and 3 teachers from the Private School "AZRIEL. The conclusions show that education is a symbol of training, teaching, learning, instruction, among others. Therefore, technology has addressed all walks of life and in education
URI: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/35292
Appears in Collections:Carrera Educación Básica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
16.Proyecto de Titulación Gloria haro .pdf489,93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.