Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/29273
Title: | Cooperative learning in reading comprehension at Escuela Superior Politécnica de Chimborazo |
Other Titles: | Aprendizaje cooperativo en comprensión lectora en la Escuela Superior Politécnica de Chimborazo |
Authors: | Infante Paredes, Ruth Elizabeth Porras Pumalema, Sandra Paulina |
Keywords: | APRENDIZAJE COOPERATIVO LECTURA COMPRENSIVA NIVELES DE LECTURA COMPRENSIVA NIVEL INFERENCIAL ACTIVIDADES DE APRENDIZAJE COOPERATIVO LEARNING TOGETHER |
Issue Date: | Feb-2019 |
Publisher: | Universidad Técnica de Ambato. Dirección de Posgrado. Maestria en la Enseñanza del Idioma Inglés como Lengua Extranjera |
Abstract: | The objective of this research project is to determine the relationship between Cooperative Learning and Reading Comprehension with students at Escuela Superior Politécnica de Chimborazo. This research had a qualitative-quantitative approach. It is an experimental research and it was developed into English classes. The A2 students were the population who belong to the Language Center at ESPOCH. It was a bibliographic and field research because an extensive research was done by reading several books and articles in relation to each variable. The instruments used for this research were a pre-test and a post-test that were applied to assess the effectiveness of the application. To verify the hypothesis of this research test was used. The results showed that Cooperative Learning enhance reading comprehension. It is concluded that the students had a significant improvement in reading comprehension after the application of Cooperative Learning. |
Description: | El objetivo de esta investigación es determinar la relación entre el Aprendizaje Cooperativo en la Lectura Comprensiva con los estudiantes de la Escuela Superior Politécnica de Chimborazo. Esta investigación tuvo un enfoque cuali-cuantitativo. es de tipo experimental y se desarrolló en las clases de Inglés. La población fueron 120 estudiantes de nivel A2 que pertenecen al Centro de Idiomas de la ESPOCH. La investigación fue bibliográfica y de campo ya que se realizó una extensa investigación mediante la lectura de varios libros y artículos en relación con cada variable. Los instrumentos utilizados para esta investigación fueron una prueba previa y una prueba posterior que se aplicaron para evaluar la efectividad de la aplicación. Para verificar la hipótesis de esta investigación, se utilizó. Los resultados obtenidos muestran que el Aprendizaje Cooperativo favorece la lectura comprensiva. Se concluye que los estudiantes tuvieron una mejora significativa en la lectura comprensiva después de la aplicación del Aprendizaje Cooperativo. |
URI: | http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/29273 |
Appears in Collections: | Maestría en Enseñanza del Idioma Inglés como Lengua Extranjera |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Porras Sandra.pdf | 6,57 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.