El Merchandising en la Empresa Pinturas Ponce de la ciudad de Ambato.
No Thumbnail Available
Files
Date
2016-09
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Carrera de Marketing y Gestión de Negocios.
Abstract
The company paints Ponce has been dedicated to the sale and marketing of paints
both wholesale customers and retailers located in the city of Ambato for about 26
years, during which has established itself in the market in the center of the country, it
is currently in a stage of decline, therefore it is essential to carry out merchandising
strategies to increase sales of the company again.
It is for this reason that the present research work has focused on strategies both
visual merchandising and management, related to external, internal architecture,
animation, market, product range and communication.
The data collected from field research and documentary applied to customers of the
company show that it is important to correct issues such as customer loyalty,
improve product placement, and the image of local these shortcomings are to be
improved.
Thus the proposal resulting from research routed by me to create an appropriate
environment for both wholesale and retail clients seek a merchandising strategy
encourages customers Company Paints Ponce feel motivated and find new incentives
to allow them to fall into the routine the purchase of a facility the day as it can be
share music, social media advertising and promotions at the point of sale of the
products.
Description
La empresa Pinturas Ponce se ha dedicado a la venta y comercialización de pinturas
tanto a clientes mayoristas como a minoristas ubicada en la Ciudad de Ambato
durante unos 26 años, tiempo durante el cual se ha consolidado en el mercado del
centro del país, actualmente se encuentra en una etapa de declive, por lo tanto es
indispensable realizar estrategias de merchandising para elevar nuevamente las
ventas de dicha Empresa.
Es por esta razón que el presente trabajo de investigación se ha enfocado en
estrategias de merchandising tanto visual como de gestión, relacionadas con la
arquitectura externa, interna, animación, mercado, surtido de productos y
comunicación.
Los datos arrojados por la investigación de campo y documental aplicadas a los
clientes de la empresa indican que es importante corregir aspectos como la
fidelización de los clientes, mejorar la ubicación de los productos, y la imagen del
local estas falencias son las que se deben mejorar.
Así la propuesta resultante de la investigación me direccionó para crear un ambiente
apropiado para que los clientes tanto mayoristas como minoristas busquen una
estrategia de merchandising propicia que los clientes de la Empresa Pinturas Ponce
se sientan motivados y encuentren alicientes nuevos que les permita caer en la rutina
de la compra del día a día. Como puede ser participación de música, publicidad en
redes sociales y promociones en el punto de venta de los productos.
Keywords
MERCHANDISING, INVESTIGACIÓN, ESTRATEGIA, MERCADO