Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/20602
Title: El proceso de acompañamiento docente y el refuerzo pedagógico en los estudiantes de la Unidad Educativa Intercultural Bilingüe Nación Puruhá
Authors: Nuñez Ramírez, Judith del Carmen
Malca Telenchana, Juan
Keywords: ACOMPAÑAMIENTO DOCENTE
APRENDIZAJE SIGNIFICATIVO
CALIDAD DE EDUCACIÓN
EVALUACIÓN CONTINUA
REFUERZO PEDAGÓGICO
RENDIMIENTO ACADÉMICO
Issue Date: 2015
Abstract: In the present research about the process of accompanying educational and pedagogical reinforcement in the students of Palmyra, canton, province of Chimborazo Guamote parish "Nation Puruhá" Bilingual Intercultural Educational unit". It is directed to make the process of teaching support, enhancing academic performance, promoting self-assessment, as a way to address from the kind of academic education of values and contribute to the comprehensive development of the students. The independent variable associated with the process of educational accompaniment, integrates descriptors that allow their better understanding in the context of the research: type structure, design and design, focused on the way that will develop the teachers as part of the training process within teaching and learning. The dependent variable is related to pedagogical reinforcement, which is made up of elements such as the academic performance of students, achievement and academic outcomes in educational processes and classroom.
Description: En la presente investigación sobre El Proceso de Acompañamiento Docente y el Refuerzo Pedagógico en los Estudiantes de la Unidad Educativa Intercultural Bilingüe Nación Puruhá. Es dirigida a realizar el proceso de acompañamiento docente, potenciando el rendimiento académico, fomentando la autovaloración, como una vía para abordar desde la clase de formación académica de valores y contribuir al desarrollo integral de los estudiantes. La variable independiente relacionada con el proceso de acompañamiento docente, integra descriptores que permiten su mejor entendimiento en el contexto de la investigación: tipo y estructura, diseño y concepción, enfocados en la manera en que va a desarrollar las y los docentes como parte del proceso formativo dentro de la enseñanza-aprendizaje. La variable dependiente tiene relación con el refuerzo pedagógico, en lo que se integran elementos como el rendimiento académico de los estudiantes, el logro y los resultados académicos obtenidos en los procesos educativos y de aula.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/20602
Appears in Collections:Maestría en Diseño Curricular y Evaluación Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
JUAN MALCA.pdf1,89 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.