Maestría en Género Equidad y Desarrollo Sostenible con mención en educación
Permanent URI for this collectionhttp://repositorio.uta.edu.ec/handle/123456789/3638
Browse
2 results
Search Results
Item El microcrédito como instrumento de empoderamiento de las mujeres que laboran en los mercados de la ciudad de Loja(2016) Castro Guerrero, Doris ElizabethThe purpose of this study is to design a credit product for women who work at the markets in Loja, whose daily struggle for economic independence through commercial activities focused mainly on food has enabled them to earn and manage economic resources. These represent the main tool of their feminine empowerment in their nuclear family. As providers of their own economic resources, working towards an improvement in the standard of living from Monday to Sunday for 365 days a year, these women watch their effort being destroyed by the moneylenders. This condemns them to an eternal relationship of dependency where the rate of the debt growth correlates to the depletion of their accumulated resources. Forced to turn to this source of finances as their only choice, they are exploited by the high level of interest they have to pay on their debts. A way to support the empowerment of this group of women is to design a credit product tailored to their needs, understanding primarily the environment in which they work, identifying their beliefs, behaviors and preferences. This product would be designed to meet their needs, support their business capital, ix allow for the growth of resources and improve the standard of living of these vulnerable womenItem Estudio de la interrelación de la educaciòn en valores y la equidad de género en el séptimo año de educaciòn básica de las escuelas de la Ciudad de Cotacocha año lectivo 2004-2005. Propuesta Educativa(2005) Encarnación Alvarado, Bety Marlene; DT-Rodríguez, AntonioEstudio de la interrelación de la educación en valores y la equidad de género en el séptimo año de educación básica de las escuelas de la ciudad de Cotacocha. Investigación de tipo social educativo, no experimental, sigue el proceso del método científico. Investiga el problema de falta de relación entre la educación en la práctica de valores y la equidad de género. Investigación que realiza con el empleo de las técnicas de encuestas, entrevista, observación grupal focal. Mediante el trabajo bibliográfico y de campo. Analizados e interpretados los resultados de la investigación se concluye que los/as docentes, alumnos/alumnas, padres y madres de familia no tienen conocimientos sobre equidad de género y en la educación no se relaciona esta categoría con la educación en valores. Se recomienda rediseñar la planificación educativa para incluir contenidos sobre educación en función de género e interrelacionarla con los contenidos en valores.