Maestría en Diseño Curricular y Evaluación Educativa
Permanent URI for this collectionhttp://repositorio.uta.edu.ec/handle/123456789/3634
Browse
2 results
Search Results
Item El proceso de la sectorización escolar y su incidencia en la calidad educativa de los estudiantes de la Unidad Educativa La Gran Muralla(Universidad Técnica de Ambato. Dirección de Posgrado, 2017) Lascano Constante, Jisela Margarita; Núñez Ramírez, Judith del CarmenThe present research work has the purpose of knowing if the process of school sectorization affects the educational quality of students of "La Gran Muralla" Primary School. Nowadays, in the teaching work does not perceives an education that demands knowledge of quality, for that reason the lack of training to the teachers, teaching of contents without considering that they are really necessary and indispensable. Moreover, we have to consider that the methodologies little innovates are causes that generate gaps in the learning capacity between the children. This research focuses on the analysis of the inclusion of the development of the quality of education, and identifies those areas in which it is necessary to work and improve efforts to strengthen education and offers tools for monitoring and follow-up to the School Division. The results evidenced of their poor educational quality is in both; planning of educational processes and in the activities of the classroom, a problem that slows down the development of skills and abilities of children, because of the school sector the majority of people migrate to the center of the city looking for elite’s institutions. Thus, the proposal of promoting quality education is necessary to break stereotypes of social inequality within the education system through strategies that allow students to promote a just and egalitarian education. Quality has become a dynamic concept that has to be adapted permanently to a world whose societies undergo profound social and economic transformations. It is increasingly important to stimulate the capacity of forecast and anticipation. The old criteria of quality are no longer sufficient, but also the quality and competitiveness.Item “Evaluación del desempeño profesional bajo enfoque por Competencias y su influencia en el Desarrollo Académico del Personal Docente del Instituto Tecnológico Superior Aeronáutico de la ciudad de Latacunga”(2013) Bassantes Alarcón, Dag Jamarhold; DT-López Miller, ZoilaEl Instituto Tecnológico Superior Aeronáutico es un centro educativo de nivel superior, ubicado en la ciudad de Latacunga, provincia de Cotopaxi. Su oferta académica es de tecnología en las carreras: Mecánica Aeronáutica con menciones en Motores y Aviones, Electrónica con mención en Instrumentación y Aviónica, Logística y Transporte, Telemática y Ciencias de la Seguridad con mención Seguridad Aérea y Terrestre. El cuerpo docente está conformado por profesionales en distintas áreas de ciencia y tecnología, su formación docente se ha desarrollado básicamente en forma experiencial en el aula con los estudiantes, han asistido a seminarios de capacitación pedagógica promovidos por la institución. Estos seminarios se encuentran programados en el Plan de Capacitación anual; sin embargo, esta programación poco contempla las recomendaciones expresadas en el informe de los resultados obtenidos en el proceso de Evaluación Docente. El Instituto al interior de su reglamentación cuenta con un Instructivo de Evaluación Docente, el cual por su propia estructura es aplicado e interpretados sus resultados en forma subjetiva por las el Vicerrector quien aprueba el informe.