Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/40294
Title: Valorant game and speaking skill
Authors: Infante Paredes, Ruth Elizabeth
Yánez Gamboa, Víctor José
Keywords: VALORANT, STRATEGIES, GAMIFICATION
Issue Date: 1-Jan-2024
Publisher: Universidad Técnica de Ambato-Facultad de Ciencias Humanas y de la Educación-Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y extranjeros
Abstract: The present study analyzes the components of the Valorant game with oral skills. The participants of this descriptive research (non-experimental study) were 50 students among 24 females and 26 males (between 16-18 years old) from the Unidad Educativa Sagrada Familia. The research data was collected with the use of a survey with 21 questions established on a 5-level Likert scale. The survey was validated by Cronbach's Alpha, (0,828) and four experts in the field. The main objective of the research is to determine the relationship between Valoran game and speaking skill. This research found the use of Valorant components (interaction, communication, and mechanics), where students have shown that they can take advantage of these components. A large part of the students surveyed stated that Valorant can improve speaking, with different types of spoken communication. In addition, the results obtained show the interest of students with Valorant, since when they interact and communicate with their friends, they can talk about various topics of their interest, improving their speaking skill. The interaction that can take place in Valorant is much greater when playing with friends, it can convey a new experience where the user can improve their speaking skills while playing, communicating, and earning free content (paid content is also available) within Valorant. Students displayed proficiency in existing abbreviations and acquired new ones for effective communication using their speaking skills.
Description: El presente estudio analiza los componentes del juego Valorant con habilidades orales. Los participantes de esta investigación descriptiva (estudio no experimental) fueron 50 alumnos entre 24 mujeres y 26 varones (entre 16-18 años) de la Unidad Educativa Sagrada Familia. Los datos de la investigación fueron recolectados con el uso de una encuesta con 21 preguntas establecidas en una escala Likert de 5 niveles. La encuesta fue validada por el Alfa de Cronbach, (0,828) y por cuatro expertos en la materia. El objetivo principal de la investigación es determinar la relación entre el juego Valoran y la destreza oral. Esta investigación constató el uso de los componentes de Valorant (interacción, comunicación y mecánica), en los que los alumnos han demostrado que pueden sacar partido. Gran parte de los alumnos encuestados afirmaron que Valorant puede mejorar la expresión oral, con diferentes tipos de comunicación oral. Además, los resultados obtenidos muestran el interés de los alumnos por Valorant, ya que cuando interactúan y se comunican con sus amigos, pueden hablar de diversos temas de su interés, mejorando su destreza oral. La interacción que puede tener lugar en Valorant es mucho mayor cuando se juega con amigos, puede transmitir una nueva experiencia donde el usuario puede mejorar sus habilidades orales mientras juega, se comunica y gana contenido gratuito (también hay contenido de pago disponible) dentro de Valorant. Los alumnos demostraron dominio de las abreviaturas existentes y adquirieron otras nuevas para comunicarse eficazmente utilizando sus habilidades orales.
URI: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/40294
Appears in Collections:Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
YANEZ VICTOR - FINAL THESIS-signed-signed (1)-signed.pdf2,76 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.