Valorant game and speaking skill
No Thumbnail Available
Date
2024-01-01
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Técnica de Ambato-Facultad de Ciencias Humanas y de la Educación-Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y extranjeros
Abstract
The present study analyzes the components of the Valorant game with oral skills. The
participants of this descriptive research (non-experimental study) were 50 students among
24 females and 26 males (between 16-18 years old) from the Unidad Educativa Sagrada
Familia. The research data was collected with the use of a survey with 21 questions
established on a 5-level Likert scale. The survey was validated by Cronbach's Alpha,
(0,828) and four experts in the field. The main objective of the research is to determine
the relationship between Valoran game and speaking skill. This research found the use of
Valorant components (interaction, communication, and mechanics), where students have
shown that they can take advantage of these components. A large part of the students
surveyed stated that Valorant can improve speaking, with different types of spoken
communication. In addition, the results obtained show the interest of students with
Valorant, since when they interact and communicate with their friends, they can talk
about various topics of their interest, improving their speaking skill. The interaction that
can take place in Valorant is much greater when playing with friends, it can convey a new
experience where the user can improve their speaking skills while playing,
communicating, and earning free content (paid content is also available) within Valorant.
Students displayed proficiency in existing abbreviations and acquired new ones for
effective communication using their speaking skills.
Description
El presente estudio analiza los componentes del juego Valorant con habilidades orales.
Los participantes de esta investigación descriptiva (estudio no experimental) fueron 50
alumnos entre 24 mujeres y 26 varones (entre 16-18 años) de la Unidad Educativa
Sagrada Familia. Los datos de la investigación fueron recolectados con el uso de una
encuesta con 21 preguntas establecidas en una escala Likert de 5 niveles. La encuesta fue
validada por el Alfa de Cronbach, (0,828) y por cuatro expertos en la materia. El objetivo
principal de la investigación es determinar la relación entre el juego Valoran y la destreza
oral. Esta investigación constató el uso de los componentes de Valorant (interacción,
comunicación y mecánica), en los que los alumnos han demostrado que pueden sacar
partido. Gran parte de los alumnos encuestados afirmaron que Valorant puede mejorar la
expresión oral, con diferentes tipos de comunicación oral. Además, los resultados
obtenidos muestran el interés de los alumnos por Valorant, ya que cuando interactúan y
se comunican con sus amigos, pueden hablar de diversos temas de su interés, mejorando
su destreza oral. La interacción que puede tener lugar en Valorant es mucho mayor
cuando se juega con amigos, puede transmitir una nueva experiencia donde el usuario
puede mejorar sus habilidades orales mientras juega, se comunica y gana contenido
gratuito (también hay contenido de pago disponible) dentro de Valorant. Los alumnos
demostraron dominio de las abreviaturas existentes y adquirieron otras nuevas para
comunicarse eficazmente utilizando sus habilidades orales.
Keywords
VALORANT, STRATEGIES, GAMIFICATION