Rasgos Audiovisuales y Subjetivos del Álbum de “Wings”de la Banda Surcoreana BTS
No Thumbnail Available
Files
Date
2023-09
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Tècnica de Ambato, Facultad de Jurisprudencia y Ciencias Sociales, Carrera de Comunicaciòn
Abstract
K-pop is a broad musical genre that has been involved in recent years as one of the
relevant musical genres of humanity, that has taken society by surprise, therefore this
research tries to seek the interest of a specific band that is BTS(Bangtan Sonyeondan
- Bulletproof Guys-) and make a background in one of the most important albums
releasedin 2016 (Wings), with an audio-visual transgression, not only as a band in
general, but each of the artists that make up the South Korean band BTS, granted their
concept througha short film, which gives us reference to audio-visual and technical
features and subjective, that try to intrude an audio-visual universe rich in visual
contemplations for the delight of the viewer.
There will be an intentional documentary analysis of the filmmaking of the album
and a brief semiotic analysis of the album in physical, where each of the commercial
features that have been tried to establish within it will be observed, showing an
innovative side ofSouth Korean bands.
Description
El K-pop es un género musical amplio que se ha visto inmiscuida dentro de los
últimos años como uno de los géneros musicales relevantes de la humanidad, que ha
tomado porsorpresa a la sociedad, por ende la presente investigación trata de buscar el
interés de unabanda en específico que es BTS (Bangtan Sonyeondan -Chicos a prueba
de balas-) y hacerun trasfondo en uno de los álbumes más importantes lanzado en el
2016 (Wings -Alas-), con una transgresión audiovisual, no solo como banda en
general, sino que cada uno de los artistas que conforman la banda surcoreana BTS,
otorgaron su concepto a través de un short film, el cual nos da referencia a rasgos
audiovisuales y técnicos, como subjetivos que tratan de inmiscuir un universo
audiovisual rico en contemplaciones visuales para eldeleite del espectador.
Se realizará un análisis documental intencionado de la cinematografía del álbum y un
breve análisis semiótico del álbum en físico, donde se va a observar cada uno de los
rasgoscomerciales que se han intentado establecer dentro del mismo, mostrando un
ladoinnovador de las bandas surcoreanas.
Keywords
CINEMATOGRAFIA, TRANSGRESIÓN, AUDIOVISUALES, BANDA SURCOREANA