Group dynamic assessment and speaking skills
No Thumbnail Available
Date
2023-07-01
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Técnica de Ambato-Facultad de Ciencias Humanas y de la Educación-Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y extranjeros
Abstract
The general objective of this study was to analyze the impact of group dynamic assessment
on speaking skills. In this research, a pre-experimental design was used where the
population was twenty EFL students in the fifth semester of the university "Indoamerica"
located in the city of Ambato downtown. Moreover, several instruments were used to
collect data. First, a standardized Cambridge test (B1 preliminary speaking exam) was
used as a pre-test and post-test to measure the intermediate level of the English language.
This test was administered in three parts and was scored through the Cambridge "B1
Preliminary speaking rubric". Second, a three-question satisfaction survey was used at the
end of the interventions. Instead, this research has a quantitative approach because it
allowed the data collected with the instruments to be analyzed and discussed through
tables. For the evaluation of the hypothesis, it was necessary to use the nonparametric test
and the Wilcoxson statistic test. As the result of the first test was less than 0.05, the
alternative hypothesis was accepted, and the null hypothesis was rejected. In the second
test, students had a significant change of -3.220 when comparing pre- and post-tests. In
addition, the survey results showed that most students enjoyed the activities, with "group
discussion” standing out as the most popular. Finally, the findings of this research showed
that the group dynamic assessment had a significant impact on the speaking skills of
English as a foreign language student.
Description
El objetivo general del presente estudio fue analizar el impacto de la evaluación dinámica
de grupo en las habilidades de expresión oral. En esta investigación se usó un diseño preexperimental donde la población fueron veinte estudiantes de Inglés como lengua
extranjera de quinto semestre de la universidad "Indoamérica" sede en la ciudad Ambato
centro. Complementariamente, se usaron varios instrumentos para recolectar datos.
Primero, se utilizó una prueba estandarizada de Cambridge (B1 preliminary speaking
exam) que se aplicó como pre-prueba y post-prueba para medir el nivel intermedio del
idioma Inglés. Esta prueba se administró en tres partes y fue calificada a través de la
rúbrica "B1 Preliminary speaking rubric" de Cambridge. Segundo, se usó una encuesta de
satisfacción al finalizar las intervenciones que constó de tres preguntas. Por otro lado, esta
investigación tiene un enfoque cuantitativo porque permitió que los datos recolectados
con los instrumentos sean analizados y discutidos a través de tablas. Para la evaluación de
la hipótesis, fue necesario utilizar la prueba no paramétrica y la prueba estadística de
Wilcoxson. Como resultado de la primera prueba fue menor a 0.05, por lo que se aceptó
la hipótesis alternativa y se rechazó la nula. En la segunda prueba, los estudiantes tuvieron
un cambio significativo de -3.220 al comparar las pre y post-pruebas. Además, la encuesta
demostró que la mayoría de estudiantes disfrutó de las actividades, destacando "group
discussion" como la más popular. Finalmente, los resultados de esta investigación
demostraron que la evaluación dinámica de grupo tuvo un impacto significativo en las
habilidades de expresión oral de los estudiantes de Inglés como lengua extranjera.
Keywords
G-DA, METHODS, APPROACHES