English tv series and listening skill
No Thumbnail Available
Date
2023-02-01
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Técnica de Ambato-Facultad de Ciencias Humanas y de la Educación- Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros
Abstract
The use of authentic materials like tv series in the English classroom maintains learners
motivated and interested in learning the language by watching and listening to how it is
used in real-life situations providing samples of language, highlighting the importance of
language input, and making the listening activities more attractive for learners. The main
purpose of this research was to analyze how the use of English tv series influences the
development of listening skills. This research had a mixed research approach and a
descriptive level of research. Furthermore, the population included 151 learners
corresponding to six groups from 4th to 7th semester from ‘PINE’ training program at
Universidad Técnica de Ambato. Additionally, for the data collection process, a survey
was applied in order to determine the relationship between both variables, English tv
series and the development of listening skills; the survey included 20 multiple-choice
questions and the options were constructed based on the Likert scale. Moreover, the Chisquare test was applied in order to prove the hypothesis and the effectiveness of English
tv series on the development of listening skill. Finally, the results demonstrated that tv
series have a positive impact on the development of learners’ listening skills, implying
that those represent an advantageous tool to be included in the English lessons.
Description
El uso de material auténtico como las series de televisión en el aula de inglés mantiene a
los estudiantes motivados e interesados en aprender el lenguaje, viendo y escuchando
cómo el lenguaje es utilizado en situaciones de la vida real, proveyendo ejemplos del
lenguaje, resaltando la importancia del input del lenguaje, y haciendo las actividades de
escucha más atractivas para los estudiantes. El principal propósito de esta investigación
es analizar cómo el uso de series de televisión en inglés influencia el desarrollo de la
habilidad auditiva. Esta investigación tiene un enfoque mixto y un nivel de investigación
descriptivo. De la misma manera, la población incluía151 estudiantes correspondiendo a
seis grupos desde cuarto hasta séptimo semestre de la carrera ‘PINE’ de la Universidad
Técnica de Ambato. Adicionalmente, para el proceso de recolección de datos, se aplicó
una encuesta para determinar la relación entre las dos variables, series de televisión en
inglés y el desarrollo de la destreza auditiva; la encuesta incluía 20 preguntas de opción
múltiple, construidas en base a la escalade Likert. También, la prueba de Chi-cuadrado
fue aplicada para probar la hipótesis y la efectividad de las series de televisión en inglés
sobre el desarrollo de la habilidad auditiva. Finalmente, los resultados y la prueba de Chi
cuadrado aplicada para probar la hipótesis demostraron que las series de televisión tienen
un impacto positivo en el desarrollo de la destreza auditiva de los estudiantes, lo cual
implica que son una herramienta ventajosa para incluir en las lecciones de inglés
Keywords
TV SERIES, LISTENING SKILL, LISTENING SUBSKILLS