Role playing and the speaking production
No Thumbnail Available
Date
2022-09-01
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Técnica de Ambato-Facultad de Ciencias Humanas y de la Educación- Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros
Abstract
Currently speaking a second language is one of the most difficult skills to master, for this
reason it is necessary to focus on dynamic activities to motivate oral production. The objective
of this research work was to explain the importance of role play in improving the oral
production of tenth grade EGB students in the "Unidad Educativa Bilibgue Pelileo". The
design of this research was pre-experimental with the quantitative method in which a group of
10 students were considered. It is necessary to mention that the data was collected through
Cambridge standardized tests as a pre-test and a post-test. These Cambridge standardized tests
were the preliminary test for the speaking section. Then, a treatment of 8 interventions with
appropriate activities was applied to integrate role play as a strategy to improve speech.
Finally, the results were analyzed using SPSS. The results showed that the use of role play can
improve the oral production of students.
Description
En la actualidad hablar un segundo idioma es una de las habilidades más difíciles de
dominar, por esta razón se necesita enfocar en actividades dinámicas para motivar la
producción oral. Este trabajo investigativo tuvo como objetivo explicar la importancia
del role play en el mejoramiento de la producción oral de los estudiantes de décimo
grado EGB en la “Unidad Educativa Bilingüe Pelileo”. El diseño de esta investigación
fue preexperimental con el método cuantitativo en el cual un grupo de 10 estudiantes
fueron tomados en cuenta. Es necesario mencionar que los datos fueron recolectados
mediante pruebas estandarizadas de Cambridge como pretest y un post-test. Estas
pruebas estandarizadas de Cambridge fueron el test preliminar de la sección de habla.
Luego se aplicó un tratamiento de 8 intervenciones con actividades adecuadas para
integrar el role play como estrategia para mejorar el habla. Finalmente, los resultados
fueron analizados mediante SPSS. Los resultados mostraron que el uso de role play
puede mejorar la producción oral de los estudiantes.
Keywords
TEACHING, SPEAKING PRODUCTION, ROLE PLAY