Interactive Forums and the Writing Skill
No Thumbnail Available
Date
2022-03-01
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros
Abstract
Nowadays, forums are used to communicate around the world as a way to transmit information
and interact with others about different opinions, perspectives, feelings, or solutions in a
writing way. Some educators claim that interactive forums facilitate the way to write involving
grammar structures and vocabulary as the formats to present a letter. The research problem
addresses the deficiencies that students have when it comes to the performance of writing skills.
For that reason, this research project sought to investigate the influence that has interactive
forums in the development of writing skills. Furthermore, the study was a pre- experimental
design with the participation of students from 2nd Bachelor of Science at “Adventista” High
School, in Ambato. The study had a population of 20 students where the interventions were
applied by zoom per three weeks. During this time, it was applied a pre-test and post-test taken
from Cambridge Assessment English level B1 PET to assess the writing skill in part one and
two using a standardized rubric with four subscales such as; content, communicative
achievement, organization and language. All of them are over 20 points that in total are 40
points. The results were analyzed through the T-student statistical test using the SPSS software
and were favorable as there was a great increase in the post-test results after the treatment. In
conclusion, interactive forums allow students to improve their writing skills showing a great
interest to learn English as a second language with the use of media tools such as online forums.
Description
Hoy en día, los foros se utilizan para comunicarse en todo el mundo como una forma de
transmitir información e interactuar con otros sobre diferentes opiniones, perspectivas,
sentimientos o soluciones de forma escrita. Algunos educadores afirman que los foros
interactivos facilitan la forma de escribir involucrando estructuras gramaticales y vocabulario
como formatos para presentar una carta. El problema de investigación aborda las deficiencias
que tienen los estudiantes en lo que respecta a la realización de las habilidades de escritura. Por
esa razón, este proyecto de investigación buscó investigar la influencia que tienen los foros
interactivos en el desarrollo de las habilidades de escritura. Además, el estudio fue un diseño
pre-experimental con la participación de estudiantes de Segundo de Bachillerato en Ciencias
de la “Escuela Secundaria Adventista”, en Ambato. El estudio tuvo una población de 20
estudiantes donde se aplicaron las intervenciones por zoom cada tres semanas. Durante este
tiempo, se aplicó un pre-test y un post-test tomados del Cambridge Assessment English level
B1 PET para evaluar la habilidad de escritura en la parte uno y dos usando una rúbrica
estandarizada con cuatro subescalas tales como; contenido, logro comunicativo, organización
y lenguaje. Las dos partes suman un total de 40 puntos. Los resultados se analizaron mediante
la prueba estadística T-student y fueron favorables ya que hubo un gran aumento en los
resultados del post-test después del tratamiento. En conclusión, los foros interactivos permiten
a los estudiantes mejorar sus habilidades de escritura mostrando un gran interés por aprender
inglés como segundo idioma con el uso de herramientas mediáticas como los foros en línea
Keywords
OPINIONS, ARTICLES, FORUMS, VOCABULARY AND WRITING