Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/31446
Title: | Material didáctico como apoyo a niños de 4 y 5 años con dislalia en la ciudad Ambato |
Authors: | Nájera Galeas, Carlos Enrique Arroba Escobar, María José |
Keywords: | Material didáctico Dislalia Terapia del lenguaje Diseño |
Issue Date: | 6-Oct-2020 |
Publisher: | Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Diseño y Arquitectura. Carrera de Diseño Gráfico Publicitario |
Abstract: | In the world we live, speech and language disorders are very common, especially dyslalia or speech sound disorders, which appear at the stage of 4 and 5 years in the development of a child, manifesting issues when articulating or pronounce some phonemes. This project proposes to create didactic material, the importance of which lies in its inclusion within language therapies and its influence on improving speech. As a guide for speech therapists, or speech pathologists among other professionals. Under the study of an inductive methodology, the therapy sessions were analyzed, in addition, the didactic material that is currently implemented was examined, together with a brief analysis of the children's behavior, with which relevant factors were determined to obtain a material formative through the application of editorial design to support the therapeutic process. |
Description: | En la actualidad, los trastornos del habla y lenguaje son muy comunes, sobre todo la dislalia o trastorno de los sonidos del habla, que aparecen en la etapa de los 4 y 5 años en el desarrollo de un niño, manifestando problemas al momento de articular o pronunciar algunos fonemas. Este proyecto propone crear material didáctico, cuya importancia radica en su inclusión dentro de las terapias del lenguaje y su influencia en la mejora del habla. Y como guía para terapeutas del lenguaje, o fonoaudiólogos entre otros profesionales. Bajo el estudio de una metodología inductiva, se analizaron las sesiones de terapia, se examinó, además, el material didáctico que se implementa actualmente, junto con un breve análisis del comportamiento de los niños, con lo cual se determinaron factores relevantes para conseguir un material formativo mediante la aplicación de diseño editorial para apoyar el proceso terapéutico. |
URI: | https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/31446 |
Appears in Collections: | Diseño gráfico publicitario |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Arroba María José.pdf | Tesis a texto completo | 8,93 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.