Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/30436
Title: Impact of technological resources toward writing instruction on English foreign language`s students
Other Titles: Impacto de los recursos tecnológicos en la enseñanza de la escritura en estudiantes de lengua extranjera en Inglés
Authors: Cadena Murga, Boris Cristian
Yuquilema Anilema, Marcela Sandra
Keywords: RECURSOS TECNOLÓGICOS
PROCESO DE LA ESCRITURA
ENFOQUE COMUNICATIVO
APRENDIZAJE DESTREZA
Issue Date: Oct-2019
Publisher: Universidad Técnica de Ambato. Dirección de Posgrado. Maestria en la Enseñanza del Idioma Inglés como Lengua Extranjera
Abstract: The main objective of this study was to determine how the use of technological resources influences the writing instruction of English language learners. This objective helped to analyze the usefulness of technological resources and identify the technological resources and activities that can be managed in the classes. In addition, it evaluated the differences between the students in the experimental group and the control group. The students' level was assessed through the A2 KET (Key English Test) for schools. Simultaneously, a didactic booklet was designed with activities that mainly use technological resources with a communicative approach to improve writing skills through three stages such as before, during, and after writing. This proposal was put into practice in the March - July 2019 academic period. Subsequently, both groups were post-tested. After obtaining the qualitative information from the Pre-test and the post-test, it was processed and analyzed through the Statistical Package for Social Sciences (SPSS) with the T-student Test. This quasi-experimental research contributed to improve the writing skills of the tenth Basic Education students of Milton Reyes College. Therefore, the use of technological resources helped to the development of students’ writing skills and it is recommended to use it to improve the learning of English as a foreign language.
Description: Este estudio tuvo como objetivo principal determinar cómo el uso de los recursos tecnológicos influye en la instrucción de escritura de los estudiantes del idioma Ingles. Este objetivo ayudó a analizar la utilidad de los recursos tecnológicos; identificó lo recursos tecnológicos y actividades que pueden ser manejadas en las clases. Además, evaluó las diferencias entre los estudiantes del grupo experimental y el grupo de control. El nivel de los estudiantes fue evaluado a través del examen A2 KET (Key English Test) para escuelas. Simultáneamente, se diseñó un folleto didáctico con actividades que principalmente utilizan recursos tecnológicos con un enfoque comunicativo para mejorar la destreza de la escritura mediante tres etapas como son antes, durante y después de la escritura. Esta propuesta fue puesta en práctica en el período académico Marzo – Julio 2019. Posteriormente se procedió a tomar el post-test a ambos grupos. Después de obtener la información cualitativa proveniente del Pre-test y el post- test se la procesó y analizó a través del Paquete Estadístico para Ciencias Sociales (SPSS) con la Prueba T-student. Esta investigación quasi-experimental contribuyó a mejorar la destreza de la escritura de los estudiantes de décimo Educación Básica del Colegio Milton Reyes. Se concluyó que el uso de los recursos tecnológicos contribuyó positivamente al desarrollo de la destreza de la escritura y se recomienda utilizarla para mejorar el aprendizaje del Idioma Inglés como lengua extranjera.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/30436
Appears in Collections:Maestría en Enseñanza del Idioma Inglés como Lengua Extranjera

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yuquilema Marcela.pdf5,61 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.