Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/30228
Title: Functional – notional approach for English speaking skill development
Other Titles: Funcional - enfoque nocional para el desarrollo de habilidades de habla inglesa
Authors: Chicaiza Redín, Verónica Elizabeth
Curipallo Lizano, Elvia Inés
Keywords: ENFOQUE FUNCIONAL
DESTREZA DEL HABLA EL IDIOMA INGLÉS
RÚBRICA EVALUATIVA
VOCABULARIO Y PRONUNCIACIÓN
Issue Date: Sep-2019
Publisher: Universidad Técnica de Ambato. Dirección de Posgrado. Maestria en la Enseñanza del Idioma Inglés como Lengua Extranjera
Abstract: The main objective of this research work is to determine the use of Functional-Notional Approach as a communicative strategy for English speaking skill development. This study, with a cuasi-experimental research, used a survey which assured the problem research that was the low level of speaking skill production on 3rd Year High School students. The application of a pre-test a post-test was used in order to prove the research hypothesis. In addition, there was used an adapted assessment rubric in relation with the students’ needs. Independent variable (Functional-Notional Approach) as well as the depended variable (Speaking skill) were analyzed. Statistical results of this study have been considered in the conclusions and recommendations. Furthermore, it is necessary to mention that results showed that activities based on the Functional-Notional Approach highly influence in the development of students’ speaking skill. Based on the above, the proposal is the presentation of activities based on the Functional - Notional Approach which will contribute to the English speaking skill improvement as well as sub-skills such as; interaction, fluency, comprehension, vocabulary and pronunciation.
Description: El presente trabajo de investigación tiene como objetivo determinar el uso del enfoque Funcional – Nocional como estrategia comunicativa en el desarrollo de la Destreza del Habla del idioma Inglés. Este estudio trata de una investigación cuasi-experimental, con una encuesta que afirma el problema de bajo nivel de producción oral en estudiantes pertenecientes al Tercero de Bachillerato y con la aplicación de una pre-prueba y post-prueba para la comprobación de la hipótesis de esta investigación. Además, se utilizó una rúbrica evaluativa y se la adapto de acuerdo a las necesidades de los estudiantes. Se analizaron las variables; independiente (Enfoque Funcional - Nocional) en relación a la variable dependiente (Destreza del habla el idioma Inglés). Los resultados estadísticos de este estudio han sido considerados en las conclusiones y recomendaciones del mismo. Además, es necesario mencionar que los resultados indicaron que, ciertamente, las actividades con enfoque Funcional – Nocional si influyen altamente en el desarrollo de la destreza oral de los estudiantes. Razón por la que, la propuesta de este estudio es la presentación de actividades en base a un enfoque Funcional – Nocional las cuales contribuyen al mejoramiento de la destreza oral del idioma Inglés así como sub - destrezas como; interacción, fluidez, comprensión, vocabulario y pronunciación.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/30228
Appears in Collections:Maestría en Enseñanza del Idioma Inglés como Lengua Extranjera

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Curipallo Elvia.pdf7,89 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.