Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/29300
Title: Authentic audiovisual material for English oral expression development
Other Titles: Material audiovisual auténtico para el desarrollo de la expresión oral en Inglés
Authors: Vera de la Torre, Ana Jazmina
Manzano Pérez, Rodrigo Javier
Keywords: MATERIAL AUTÉNTICO AUDIOVISUAL
EXPRESIÓN ORAL
COMPETENCIA COMUNICATIVA ORAL
HABILIDADES PRODUCTIVAS
HERRAMIENTAS TECNOLÓGICAS
COMPETENCIAS LINGÜÍSTICAS
Issue Date: Feb-2019
Publisher: Universidad Técnica de Ambato. Dirección de Posgrado. Maestria en la Enseñanza del Idioma Inglés como Lengua Extranjera
Abstract: The work presented below has been focused on evaluating oral expression as a result of exposure to authentic audiovisual material in the First-Year students of Unified General Baccalaureate of the Unidad Educativa "Rumiñahui" of Ambato, in Tungurahua province. With the help of a pre-test as an assessment instrument, the data collection was done and, in this way, it was evident the lack of use of authentic audio-visual material within classrooms to promote the development of oral expression in students. The results were analyzed with the T-student statistical test to check the validation of the hypothesis. A population of 52 students were considered and the present research was carried out demonstrating that authentic audiovisual material provides a better practice of oral expression, promoting the communicative process of students in the English language. The result was 3.75. Due to this very favorable result, this study concluded in the creation of a methodological guide that includes the application of authentic audiovisual material within the class to improve oral expression. The methodological guide, in addition, includes a rubric of evaluation of the activities and thus to verify the advance of the students. This is why, based on the results, the use of authentic audiovisual material is suggested to reinforce oral expression.
Description: El trabajo presentado a continuación ha sido enfocado en evaluar la expresión oral como resultado de la exposición a material audiovisual autentico en los estudiantes de Primer Año de Bachillerato General Unificado de la Unidad Educativa “Rumiñahui” de la ciudad de Ambato, provincia de Tungurahua. Con la ayuda de un pre-test como instrumento de evaluación se realizó la recolección de datos y de esta manera evidenciar el poco uso de material audio-visual autentico dentro de las aulas de clase para promover el desarrollo de la expresión oral en los estudiantes. Los resultados fueron analizados con la prueba estadística T-estudiante para comprobar la validación de la hipótesis planteada. Se tomó en cuenta a una población de 52 estudiantes y se realizó la presente investigación demostrando que el material auténtico audiovisual brinda mejor práctica de la expresión oral fomentando el proceso comunicativo de los estudiantes en el idioma inglés. El resultado fue 3,75. Por lo tanto en este estudio se realizó la creación de una guía metodológica en el cual constan la aplicación de material audiovisual autentico dentro de la clase para mejorar la expresión oral. La guía metodológica, además, incluye una rúbrica de evaluación de las actividades y así constatar el avance de los estudiantes. Es por esto que en base a los resultados se sugiere el uso de material autentico audiovisual para reforzar la expresión oral.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/29300
Appears in Collections:Maestría en Enseñanza del Idioma Inglés como Lengua Extranjera

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Manzano Rodrigo.pdf4,02 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.