Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/27524
Title: | El financiamiento de proyectos educativos por el Banco Mundial como fuente para el desarrollo de la educación en el Ecuador |
Authors: | DT - Ortiz Román, David Hermel Cáceres Pozo, Andrea Elizabeth |
Keywords: | FINANCIAMIENTO PROYECTOS EDUCATIVOS DESARROLLO DE LA EDUCACIÓN BANCO MUNDIAL |
Issue Date: | Apr-2018 |
Publisher: | Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Contabilidad y Auditoría. Carrera Ingeniería Financiera |
Abstract: | The present investigation has like objective the study of the contribution of the educational projects financing by the World Bank in the development of the education sector in Ecuador with the purpose of understanding the benefit that gives the monetary resource financed by this international organism. To adequately sustain the variables consultations were created in various sources of information that originated in the theoretical framework. The methodology was a qualitative and quantitative approach. The mode was documentary and retrospective within a descriptive level. For the treatment of the information it was used data collection tables, in which the results of each specific project were examined, in order to present the indicators to be taken into account. In addition, mathematical calculations were applied that determined the contribution of the World Bank to the education of the country. Finally, the results were analyzed and interpreted responding to the proposed guidelines questions. The research gave a positive evidence in the variation of educational indicators of the country with the projects made by the World Bank, however it presents low digits. This results means that there is a positive contribution from the World Bank to education in Ecuador but not in a large scope. |
Description: | La presente investigación tiene como objetivo determinar la contribución del financiamiento de los proyectos educativos por el Banco Mundial al desarrollo del sector de la educación en el Ecuador para conocer cuánto ha beneficiado a la población la utilización del recurso monetario financiado por el organismo internacional. Con el fin de sustentar adecuadamente las variables se realizó consultas en diversas fuentes de información que dieron origen al marco teórico, la metodología utilizada pertenece a un enfoque cualitativo y cuantitativo, modalidad documental y retrospectiva, dentro de un nivel descriptivo. Para el tratamiento de la información se utilizó tablas de recolección de datos, en las cuales, se examinó los resultados de cada proyecto especificando los indicadores a tomar en cuenta, además, se aplicaron cálculos matemáticos que determinaron la contribución que existió a la educación del país. Finalmente, se analizaron e interpretaron los resultados dando respuesta a las preguntas directrices planteadas. La investigación evidenció variación positiva de los indicadores educativos del país frente al financiamiento del Banco Mundial, sin embargo, ésta presentó cifras bajas, es decir, existe contribución positiva por parte del Banco Mundial a la educación del Ecuador pero no en gran alcance. |
URI: | http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/27524 |
Appears in Collections: | Ingeniería Financiera |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
T4227ig.pdf | 1,62 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.