Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/24859
Title: “Plan de Negocios para la creación de la Unidad de Producción: Almacén Universitario en la Universidad Técnica de Ambato”.
Authors: Comas Rodríguez, Raúl
Pangol Lazcano, Vanessa Margarita
Keywords: UNIDAD DE PRODUCCIÓN
PLAN DE NEGOCIOS
EMPRENDIMIENTO
VENTAS
Issue Date: Feb-2017
Publisher: Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Carrera de Marketing y Gestión de Negocios.
Abstract: The University Warehouse of the Technical University of Ambato is a unit created by the institution for economic and profitable purposes, from its creation in store began its economic activities through the commercialization of different instinctive products of the University, as well as academic articles required by the university community. Due to an inadequate administrative management, the University Warehouse went through an economic crisis, resulting in negative sales levels, which led to the total closure of the warehouse. For this reason, the University authorities have taken action to give a solution to the problem. Which aims to reactivate economic activities through the implementation of new marketing strategies that allow it to be competitive in the market. According to the results obtained in the market research it was determined that the University Warehouse must make several changes of continuous improvement in marketing strategies in order to improve its productivity and sales levels considering what the market segment requires. For the above, it is proposed to prepare a Business Plan for the creation of the Unit of Production of the University Warehouse where the different economic, technical and financial studies will be carried out to ensure the economic stability of the enterprise. Aims to create various selling techniques that will persuade consumer behavior by ensuring direct sales.
Description: El Almacén Universitario de la Universidad Técnica de Ambato es una dependencia creada por la institución con fines económicos y rentables, a partir de su creación en almacén inició sus actividades económicas mediante la comercialización de diferentes productos instintivos de la Universidad, así como también artículos académicos requeridos por la comunidad universitaria. Debido a un inadecuado manejo administrativo el Almacén Universitario atravesó una crisis económica dejando como resultado niveles de venta negativos lo que provoco el cierre total del mismo, por este motivo las autoridades de la Universidad han tomado cartas en el asunto para darle una solución razón por la cual se pretende reactivar las actividades económicas a través de la implementación de nuevas estrategias de comercialización que le permita ser competitivo en el mercado. De acuerdo con los resultados obtenidos en la investigación de mercado se determinó que el Almacén Universitario debe realizar varios cambios de mejora continua en cuanto a estrategias de mercadeo con el fin de mejorar su productividad y sus niveles de venta considerando lo que el segmento de mercado requiere. Por lo anteriormente expuesto se propone elaborar un Plan de Negocios para la creación de la Unidad de Producción del Almacén Universitario en donde se realizará los diferentes estudios económicos, técnicos y financieros que aseguren la estabilidad económica del emprendimiento, por otra parte, mediante el presente trabajo se pretende crear diversas técnicas de venta que permita persuadir el comportamiento del consumidor asegurando la venta directa.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/24859
Appears in Collections:Marketing y Gestión de Negocios

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
488 MKT.pdf2,83 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.