Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/24070
Title: Las competencias profesionales del docente y su incidencia en el aprendizaje de los estudiantes de la Escuela de Educación General Básica Pio López
Authors: Abril Flores, Oscar Alberto
Buñay Asas, Magaly Janeth
Keywords: APRENDIZAJES SIGNIFICATIVOS
ESTRATEGIAS DIDÁCTICAS
FORMACIÓN INTEGRAL
RECURSOS PEDAGÓGICOS
Issue Date: 2016
Publisher: Universidad Técnica de Ambato
Abstract: The purpose of this research is the construction of a proposal of this research is building, Manual Professional Skills Education to improve student learning meaningful at the School of General Education Basic Pío López, to help achieve this goal the professional skills of teachers are evaluated and how it relates with learning, it is intended that teachers innovate their teaching and ownership of these teaching strategies and students arouse interest in acquiring significant learning and especially new form of learning that promote the development of their creativity and cognitive abilities, procedural and attitude; this process encourages collaboration and interaction. The authorities of the educational institution adapt their improvement plans these educational resources as tools to provide quality education and above all be a contribution to the formation of the student. Teachers beyond their professional skills, accompany and will participate in the generation and construction of lasting learning in their students
Description: El propósito de este trabajo de investigación es la construcción de Manual de Competencias Profesionales de Enseñanza para mejorar el aprendizaje significativo de los estudiantes de la Escuela de Educación General Básica Pio López, para lograr conseguir este objetivo se evaluó las competencias profesionales del docente y como se relaciona con el aprendizaje, se pretende que los docentes innoven su labor pedagógica y se apropien de estas estrategias didácticas y los estudiantes despierten el interés por adquirir aprendizajes significativos y sobre todo nuevas formar de aprender que promuevan el desarrollo de su creatividad y sus capacidades cognitivas, procedimentales y actitudinales; todo este proceso fomente la colaboración e interacción. Las autoridades de la institución educativa adaptaran en sus planes de mejoras estos recursos pedagógicos como herramientas para ofrecer una educación de calidad y sobre todo será un aporte en la formación integral del estudiante. Los docentes más allá de sus competencias profesionales, acompañarán y serán participes en la generación y construcción de aprendizajes perdurables en sus estudiantes.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/24070
Appears in Collections:Maestría en Diseño Curricular y Evaluación Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LIC.MAGALY BUÑAY.pdf3,99 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.