Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/23141
Title: Los proyectos escolares: artísticos culturales en el desarrollo cognitivo de los estudiantes de educación básica media de la unidad educativa Ambato
Authors: Rivera Flores, Danny Gonzalo
AguaguiñaCuray, César Ovidio
Keywords: DANZA
EXPRESIÓN CORPORAL
INTELIGENCIAS MÍLTIPLES
PROYECTOS PREESCOLARES
Issue Date: 2016
Abstract: The purpose of this research work is the generation of a proposal about a Methodological Guide for structuring bands, singing, movement and dance in school projects: in the Artistic-Cultural field in order to develop the multiple intelligences proposed by Gardner, for that reason with the application of the school projects we tent to provide an optimal scenery where the student can achieve social skills for daily living to harmonize them with capacities and skills acquired in the educational process and apply them in their life practice. However, we want to increase the value practice because of the lack of it, for that reason we need to apply the school projects to create citizens with feelings, values, cultural identity, and knowledge; it means their humanist integral formation. Cognitive skills can be framed into academic success of individuals but the development of emotional skills like motivation and perseverance, respect, responsibility, encourage learning and can enhance the development of cognitive skills, this opportunity we have in the past year when the Ministry of Education through the Ministerial agreement 041-14 and 055-15, authorizes the implementation of school projects in all public institutions, where students are grouped according to their interests and build a product that will be same exposed in fairs organized by the District management or the educational institution, considering this very important research work is done
Description: El objetivo de la investigación es demostrar cómo influye los Proyectos Escolares: Artísticos Culturales en el Desarrollo Cognitivo de los Estudiantes de Educación Básica Media de la Unidad Educativa Ambato, con el fin de desarrollar las inteligencias múltiples que propone Gardner, por tal motivo a través de los proyectos escolares se pretende brindar un escenario óptimo donde el estudiante pueda alcanzar habilidades sociales para su convivencia diaria de manera armónica las mismas que se armonicen con capacidades y destrezas adquiridas en el proceso escolar y los lleve a la vida práctica. Las habilidades cognitivas pueden ser enmarcada en éxitos académicos de las personas pero el desarrollo de las habilidades socioemocionales como la motivación y la perseverancia, el respeto, la responsabilidad, estimulan el aprendizaje y pueden reforzar el desarrollo de las habilidades cognitivas , esta oportunidad tenemos en estos últimos años cuando el Ministerio de Educación a través de los Acuerdos Ministeriales 0041-14 y 00055-A-15, faculta la aplicación de los proyectos escolares en todas las Instituciones Públicas, donde los estudiantes se agrupan de acuerdo a sus intereses y construyen un producto mismos que serán expuestos en ferias organizadas por la Dirección Distrital o por la Institución Educativa, por considerar de mucha importancia se realiza este trabajo investigativo
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/23141
Appears in Collections:Maestría en Diseño Curricular y Evaluación Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UNIVERSIDAD TÉCNICA DE AMBATO 2.pdf5,41 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.