Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/12847
Title: “LA AUTONOMÌA Y SU INCIDENCIA EN LA CONVIVENCIA ESCOLAR EN LOS NIÑOS Y NIÑAS DE 4 A 5 AÑOS EN LA UNIDAD EDUCATIVA LA SALLE DE LA CIUDAD DE LATACUNGA, PROVINCIA DE COTOPAXI”
Authors: CASTRO DÁVILA, Dr. Mg. WILLYAMS RODRIGO
FIALLOS PUNINA, NATHALIE GABRIELA
Keywords: AUTONOMÍA
CONVIVENCIA ESCOLAR
Issue Date: 9-Sep-2015
Publisher: Universidad Tècnica de Ambato. Facultad de Ciencias Humanas y de la Educaciòn. Carrera de Parvularia.
Abstract: This research was conducted at the Education Unit La Salle Canton Latacunga, Cotopaxi province; autonomy aims to improve school life in children, reaching full development, awakening independence, leading to the improvement of interpersonal and intrapersonal relationships. improving their environment: family, social, educational; aiming to support the formation of self-esteem, personal security, confidence in themselves and in others, favoring the good life and to ensure the ideal development through the implementation of strategies to develop the potential of students by promoting their participation in and out classroom, supporting progress in emotional, affective, personal, social, intellectual, socio facilitating their understanding, communication, providing a harmonious environment to their needs and interests that allows develop without feeling like a puppet of society, facilitating the process learning making possible preventive work to achieve academic achievement, transmitting cultural values and scientific knowledge of curricular areas, recognizing and encouraging their abilities, from individual differences and achieving comprehensive development
Description: El presente trabajo de investigación se realizó en la Unidad Educativa La Salle del cantón Latacunga, provincia de Cotopaxi; tiene como objetivo la autonomía para mejorar la convivencia escolar en los niños y niñas, alcanzando el desarrollo integral, despertando la independencia, conllevando al mejoramiento de las relaciones interpersonales e intrapersonales. mejorando su entorno: familiar, social, educativo; teniendo como objetivo apoyar en la formación de la autoestima, seguridad personal, confianza en sí mismos y en otros, favoreciendo el buen vivir y que garantice el desenvolvimiento ideal mediante la realización de estrategias que desarrollen las potencialidades de los estudiantes promoviendo su participación dentro y fuera del aula, apoyando en el progreso emocional, socio afectivo, personal, social, intelectual facilitando su comprensión, la comunicación, proporcionando un ambiente armónico con sus necesidades e intereses que le permita desarrollarse sin sensación de ser un títere de la sociedad, facilitando el proceso de aprendizaje viabilizando el trabajo preventivo para la consecución de logros académicos, transmitiendo valores culturales y de conocimiento científico de las áreas curriculares reconociendo y estimulando sus capacidades, a partir de las diferencias individuales logrando así un desarrollo integral.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/12847
Appears in Collections:Carrera Educación Parvularia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FCHE-EPP-645.pdf3,8 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.