Ciencias Administrativas
Permanent URI for this communityhttp://repositorio.uta.edu.ec/handle/123456789/886
Browse
4 results
Search Results
Item Creación de una tienda virtual para comercializar artesanías elaboradas a base de madera reciclada en el cantón Quero, provincia de Tungurahua(Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Carrera de Marketing y Gestión de Negocios., 2018-07) Rodríguez Villacres, Ricardo Xavier; Silva Ordoñez, Iván FernandoThe creation of a virtual store is a website where wood-based crafts are sold and people can buy them from their homes or jobs. By using this service, you do not need to travel long distances to reach other stores where they sell physically. These crafts. As advantages, the store is open 24 hours a day, by working through the internet, all borders are eliminated and people from all over the world can buy. This idea is given the need to meet consumer expectations because the canton Quero at the moment does not enjoy a marketing system that meets the needs of customers and currently requires being at the forefront of change and innovation; From this point of view, the establishment of a virtual store for the commercialization of handicrafts in the Quero canton, Tungurahua province, is established as an opportunity to spread identity and local development. As a result we have a favorable acceptance of the target market with 95.26%, the virtual store offers an internal rate of return of 34.38% which is higher than the TMAR, indicating that the project is feasible for its implementation. The net present value of the project is $ 40,961.42, which indicates that the investment made in the project in 5 years. With the results obtained from the market study, the economic-financial study proposes the creation of the virtual store, which is feasible and profitable, shows an attractive reference rate for investors and does not even demand a higher initial investment.Item Plan de comunicación y la Imagen corporativa en la empresa Maderas Guerrero de la ciudad de Ambato.(Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Carrera de Organización de Empresas., 2015-08) Acosta Pazmiño, Santiago Alejandro 1803822657; López Miller, Zoila Esperanza 1801509884Maderas Gurrrero offers high quality woods, the wood has a rigorous quality control. The company has a variety of woods such as Eucalipto, Chanul, Virola, etc., production plant currently has machines for specific designs, and tools. The wood has the requirements of the Ministry of Environment. Maderas Guerrero wants to solve the business problem, the problem in the company is communication plan and corporate image. Today, communication is important in business management, Maderas Guerrero does not have a communication plan, so this affects the corporate image, for this reason the proposal is to design a communications plan to improve the management of corporate image.Item El Marketing industrial y la Fidelización de los clientes en la empresa Arboriente S.A. de la ciudad del Puyo.(Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Carrera de Marketing y Gestión de Negocios., 2015-06) Almeida Galindo, Zuleika Cristina; Chávez Yépez, Howard FabiánItem "Modelo de Gestión y su incidencia en el Mejoramiento Continuo del área de Responsabilidad Social de Aglomerados Cotopaxi S.A."(Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Carrera de Organización de Empresas., 2014-04) Barba Rocha, Ana Lucía; D-T Mejía V., VinicioEl presente trabajo de investigación está enfocado en la implementación de un modelo de gestión en la Empresa Aglomerados Cotopaxi para contribuir al mejoramiento continuo del área de responsabilidad social; pues al ser una empresa de gran magnitud y que cuenta con varias certificaciones internacionales, es menester que todos sus procesos estén encaminados al mejoramiento. Al no contar con un modelo de gestión propio y coherente para esta área y los programas que realiza dentro de ella, la empresa no logra la eficiencia que desearía pues actualmente la responsabilidad social no es un tema que deba tomarse a la ligera sino más bien debe estar enmarcado en principios éticos y bases que la guíen. Para ello se han creado varias normas, guías o certificaciones tanto a nivel nacional como internacional, las mismas que deben ser implementadas y aplicadas con seriedad. Hoy por hoy es necesario el trabajo en procesos encaminados a la mejora continua y más si se trata de la responsabilidad social porque de ella se benefician accionistas, comunidad, medio ambiente, clientes y proveedores, gobierno, empleados. Por ello las empresas deben innovar y mejorar continuamente ya que así lograrán beneficios como: reputación, mejores ingresos, reconocimiento como socialmente responsables, etc. A partir de ello la empresa ha tomado conciencia de la necesidad de un modelo de gestión que le permita sentar las bases de su gestión y con ello cumplir uno de los requisitos que proponen las normas de calidad que es la mejora continua.