Ciencias Administrativas

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    La logística comercial y la competitividad de las MIPYMES del sector calzado deportivo en Tungurahua
    (Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Carrera Organización de Empresas, 2018-03) Bonito Navarrete, Juan Carlos; Altamirano Analuisa, Danilo Javier
    The main objective of this research project is to discover new marketing channels where MIPYMES can find the perfect way to get their products to national and international clients, investigating each of the factors involved in developing a new trend in sales. For this, order and logic will be used in the planning of ideas and sales plans. The MIPYMES of the sports footwear sector in the province of Tungurahua are an important factor for the development of the economy, they are the main factor for the generation of jobs, at present the trade is only made from direct sales, it is the one that is managing it the most, but it begins to have expo fairs that help meet new customers and also make their products known to be able to do business. The study was carried out at a total of 198 MIPYMES of Tungurahua province respectively, the shortcomings found in the commercialization of their products makes it possible for this research to be carried out, concluding and finding the desired results to improve its quality for sale and attraction to customers. We will propose commercial logistics strategies that will expand marketing channels for MIPYMES in the sports footwear sector in the province of Tungurahua, seeking to improve the competitiveness of each business in the sector to which it belongs.
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    "Estrategias de Marketing y su incidencia en las Ventas del Almacén "Skechers" de la ciudad de Ambato"
    (Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Carrera de Marketing y Gestión de Negocios., 2015-03) Pazos Ledesma, Alba Guadalupe; D-T Lara, Alberto
    El almacén Skechers, es una empresa que se dedica a la venta de zapatillas americanas cuyas actividades principales son ofrecer (zapatillas deportivas de damas caballeros, y niños), por lo que es necesario implementar un plan de publicidad y promoción para incrementar el volumen de ventas, en el almacén Skechers de la ciudad de Ambato. Es por esta razón que el presente trabajo de investigación se ha enfocado en realizar un amplio análisis del entorno interno y externo del almacén Skechers, con el fin de implementar un Plan de publicidad y promoción para incrementar el volumen de ventas, en el almacén Skechers. Los datos obtenidos por la investigación de campo aplicada a los clientes externos de la empresa consideran que es necesaria la aplicación de un plan de publicidad y promoción para conseguir los objetivos planteados por el almacén Skechers. Es por eso que mi propuesta es diseñar un plan de publicidad y promoción para incrementar el volumen de ventas en el almacén Skechers de la cuidad de Ambato.