Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Sánchez Pomboza, Cristhian David"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 2 of 2
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    El material autoinstruccional y el desarrollo de la destreza de escritura del idioma inglés en los estudiantes del segundo año de bachillerato general unificado de la Unidad Educativa PCEI Stephen Hawking del cantón Ambato
    (Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias humanas y de la Educación. Carrera de Idiomas, 2016-11-01) Sánchez Pomboza, Cristhian David; Sulca Guale., Manuel Xavier
    El uso de materiales autoinstruccionales para la enseñanza del idioma inglés es una de las estrategias muy utilizadas por parte de docentes quienes buscan crear autonomía de estudio en sus estudiantes en educación a distancia debido a que la mayoría de alumnos que toman esta modalidad de estudio, son personas que tienen responsabilidades distintas a estudiantes presenciales (estudiantes que asisten todos los días). Hoy en día, los materiales autoinstruccionales son utilizados en distintas áreas con la finalidad de tener materiales extra para el aprendizaje autónomo del estudiante. El presente trabajo ha servido para resaltar los factores esenciales para desarrollar el aprendizaje en la destreza de escritura del idioma inglés y de igual manera los factores que no permiten la producción de la misma. Como se ha podido apreciar la falta de ejercicios relacionados a la escritura, la falta de actividades de interés para los estudiantes, el tiempo insuficiente para el estudio de la materia y el uso de la lengua materna (español) en instrucciones dentro del material autoinstruccional; han sido predominantes en el desarrollo de la problemática estudiada. En sentido general se puede concluir que el material autoinstruccional es un pilar fundamental en el desarrollo de la autonomía de los estudiantes y esto a su vez busca el desarrollo de la enseñanza de las distintas áreas de estudio en esta ocasión el inglés. De manera que al no presentarse un material adecuado para el área, el proceso de aprendizaje no puede alcanzar las metas propuestas después de un determinado tiempo.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Task-based learning (tbl) and the english writing Skill
    (Universidad Técnica de Ambato-Facultad de Ciencias Humanas y de la Educación-Maestría en Pedagogía de los idiomas Nacionales y extranjeros, 2022-03-01) Sánchez Pomboza, Cristhian David; Sulca Guale, Manuel Xavier
    The current research analyzes the Task-based learning (TBL) method and the development of the English writing skill. To meet the objective of this work, an experimental research was developed. The research took place in Unidad Educativa Hispano América of Ambato-Ecuador with a population of 42 students from 3rd BGU, who were the experimental group of the study. All necessary information for the current work was picked up by applying online resources due to the Covid Pandemic in the country. The data was collected through a Pre-Test, application of the Task-based learning method as well as its phases, and finally a Post-Test. The results were tabulated, analyzed and discussed applying a descriptive narrative. The Pre-Test and Post-Test from KEY Paper Tests of Cambridge were applied in order to compare and contrast the results of a piece of writing after applying the TBL method. It is important to highlight that the activities and classes were developed online because of the Pandemic of Covid 19; therefore, online resources and tools like Zoom Meeting Rooms, Liveworksheets, Kahoot and WhatsApp were used for the development of the classes’ sessions. Task-based Learning is a method which includes a series of activities distributed in three phases: Pre-task, task cycle and language focus. During each phase of the TBL different activities or tasks can be applied such as: brainstorming, group works, individual activities, online flashcards, forums, vocabulary practice, prompts, games, etc. Each activity promotes independence of learners and the development of a certain area in the language learning process of a determine topic in this case the English Writing Skill. The development of the current research was organized in 4 weeks with 2 different sessions of 40 minutes per week. Finally, for an accurate verification of the hypothesis, a statistic result applying SPSS software helped to discover the relationship among the variables. The results demonstrated that the development of Task-Based Learning influences and improves the English Writing Skill in the students of the experimental group of the research

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback
Repository logo COAR Notify