Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/26956
Title: Creación de una cafetería chocolatería
Authors: Silva Ordóñez, Iván Fernando
Toasa Sisalema, Israel Rigoberto
Keywords: EMPRENDIMIENTO
CAFETERÍA
CHOCOLATE
Issue Date: Nov-2017
Publisher: Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Carrera Organización de Empresas
Abstract: This project of entrepreneurship arises from creating a need from a different point of view from traditional, which consists of identifying a need or a problem that needs to be solved, the idea of entrepreneurship originates because Ecuadorian chocolate is recognized at the level Local and international, as well as the experience gained in the cafeteria service sector where you can see an opportunity due to the large number of people who love chocolate. For this reason, this venture seeks to create a chocolate themed cafeteria, offering a wide variety of products to the market, from drinks, desserts to cocktails, creating spaces for common meetings, strengthening national identity, guaranteeing decent work. Carrying out a market study to identify the perception of the market before the enterprise, a financial study to know the feasibility of the project. As a result of field research, a favorable market acceptance was identified for entrepreneurship, direct competition and demand for entrepreneurship. Through a sensitivity analysis in different scenarios, it was identified that the entrepreneurship project is cost-effective and feasible for its implementation. With the results obtained from the market, technical and financial study it is possible to identify the profitability of the project, the time of recovery of the investment is short because a high initial investment is not required.
Description: El proyecto de emprendimiento surge de crear una necesidad partiendo desde un punto de vista diferente al tradicional, el cual consiste en identificar una necesidad o un problema que requiere ser resuelto; la idea del emprendimiento tiene origen debido a que el chocolate ecuatoriano es reconocido a nivel local e internacional, de igual manera mediante la experiencia adquirida en el sector de servicios de cafetería se puedo observar una oportunidad debido al gran número de personas amantes del chocolate. Por esta razón este emprendimiento trata de crear una cafetería temática en chocolate, ofreciendo al mercado una amplia variedad de estos productos, desde bebidas, postres hasta cocteles, creando así espacios de encuentro común fortaleciendo la identidad nacional, garantizar el trabajo digno. Realizando un estudio de mercado para identificar la percepción del mercado ante el emprendimiento, un estudio financiero para conocer la factibilidad del proyecto. Como resultado de la investigación de campo se pudo identificar una favorable aceptación del mercado para el emprendimiento, la competencia directa y la demanda para el emprendimiento. Mediante un análisis de sensibilidad en diferentes escenarios se identificó que el proyecto de emprendimiento es rentable y factible para su puesta en marcha. Con los resultados obtenidos del estudio de mercado, técnico y financiero se logra identificar la rentabilidad del proyecto, el tiempo de recuperación de la inversión es corto debido a que no se requiere una alta inversión inicial.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/26956
Appears in Collections:Organización de Empresas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
426 o.e..pdf5,15 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.