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Title: “Creación de una nueva línea de calzado deportivo urbano para niños en la empresa Calzado Chávez a través de un emprendimiento en la ciudad de Ambato provincia de Tungurahua en el período octubre 2015 – junio 2016”
Authors: Silva Ordoñez, Iván Fernando
Chávez Solís, Andrea Fernanda
Keywords: INDUSTRIA DEL CALZADO
CALZADO CHÁVEZ
EMPRENDIMIENTO.
Issue Date: Jul-2016
Publisher: Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Carrera Marketing y Gestión de Negocios
Abstract: Calzado Chavez is a company that assumes responsibility for the Orthopedic children's health and the tranquility of the parents through the offering of a product with high standards of quality and comfort, it is located in Ambato city Tungurahua province. The present project has as purposes encourage us to give our input to business and society, to take advantage of the resources, to implement new projects that will improve the global vision of business and to generate better ideas in order to increase our actual perspective about Continuous Improvement. Entrepreneurship that takes place in the footwear Chavez Company is not based only on a new innovative idea to win customer but also in the productive, economic, human capacity available. This demonstrates the feasibility of the venture through a study of market, technical and economic. With the study of market is determination and quantifies the demand and the offer with methods of collection of data, the analysis of the price with the projection of rate of inflation and the strategies of marketing above the line. The technical study determines the optimum size of the plant, the optimum location in the three sections of preparation and cutting, Assembly and finished and storage that the company owns, and the organizational structure with its respective hierarchic levels. In the study economic is used information of character monetary and is made the pictures analytical that serve of base for the evaluation economic. Based on this is the work of entrepreneurship through the creation of a new line of urban sports shoes which aims to cover a certain percentage of dissatisfied potential demand and generate a high-growth market. All this procedure is subject to an evaluation economic with the use of indicators of time present and future that will show the profitability of the entrepreneurship and it security in your investment
Description: Calzado Chávez es una empresa que asume la responsabilidad de la salud ortopédica de los niños y la tranquilidad de los padres de familia a través de la oferta de un producto con altos estándares de calidad y confort ubicado en la Ciudad de Ambato provincia de Tungurahua. El presente proyecto tiene como propósito incentivar nuestro aporte a las empresas y a la sociedad, para aprovechar efectivamente los recursos, implementar nuevos proyectos que mejoren la visión global de la empresa y generar ideas frescas que amplíen la perspectiva actual sobre el mejoramiento continuo. Con el estudio de mercado se determinación y cuantifica la demanda y la oferta con métodos de recolección de datos, el análisis del precio con la proyección de tasa de inflación y las estrategias de comercialización above the line. El estudio técnico se determina el tamaño óptimo de la planta, la localización óptima en las tres secciones de preparación y corte, montaje y terminado y almacenamiento que la empresa posee, y la estructura organizacional con sus respectivos niveles jerárquicos. En el estudio económico se utiliza información de carácter monetario y se elaboran los cuadros analíticos para la evaluación económica. Basado en esto se realiza el trabajo de emprendimiento a través de la creación de una nueva línea de calzado deportivo urbano que pretende cubrir determinado porcentaje de la demanda potencial insatisfecha y generar un alto crecimiento en el mercado. Todo este procedimiento se sujetará a una evaluación económica con la utilización de indicadores de tiempo presente y futuro que demostrará la rentabilidad del emprendimiento y la seguridad en su inversión.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/23532
Appears in Collections:Marketing y Gestión de Negocios

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