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Titel: Game-based learning and vocabulary learning
Autoren: Encalada Trujillo, Edgar Guadía
Lasluisa Acosta, Daniela Monserrath
Stichwörter: GAME-BASED LEARNING, VOCABULARY, STRATEGY, AND APPLICATIONS
Erscheinungsdatum: 1-Jul-2023
Herausgeber: Universidad Técnica de Ambato-Facultad de Ciencias Humanas y de la Educación-Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y extranjeros
Zusammenfassung: The Game-Based Learning strategy is useful for teaching vocabulary at basic levels of education. The main objective of this study is to investigate the influence of Game-based Learning on vocabulary learning. The participants were 14 students of the Ninth Year E.B.G. from the “Julio Enrique Fernández” Educational Unit, Izamba Parish in the city of Ambato, Tungurahua Province. The data was collected based on three stages: Pre-test, experiment, and Post-test during 6 sessions. The technique that was applied to obtain results was through two Cambridge standardized tests to perform the Pre-test at the beginning to analyze their previous knowledge and a Post-test to evaluate if the application of the strategy was feasible. In addition, a pre-experimental design was used because an established control group was chosen, which was the ninth-grade students. To obtain the level of reliability of the applied tests, the Shapiro Wilk normality test was used to check if its range is normal and remains within the established ranges that are greater than 0.05. In addition, the T-student test - Statistics of paired samples was used to verify if there is any type of margin of error in the application of the Game-based learning methodology used for vocabulary learning with basic level students. The study showed favorable results after the application of this strategy where it was indicated that this strategy is highly influential towards students for the learning of vocabulary.
Beschreibung: La estrategia Game-Based Learning es útil para la enseñanza de vocabulario en niveles básicos de educación. El objetivo principal de este estudio es investigar la influencia del Game-based Learning en el aprendizaje de vocabulario. Los participantes fueron 14 estudiantes del Noveno Año E.B.G. de la Unidad Educativa “Julio Enrique Fernández”, Parroquia Izamba de la ciudad de Ambato, Provincia de Tungurahua. Los datos fueron recolectados en base a tres etapas: Pre-test, experimento y Post-test durante 6 sesiones. La técnica que se aplicó para la obtención de resultados fue a través de dos pruebas estandarizadas de Cambridge para realizar el Pre-test al inicio para analizar sus conocimientos previos y un Post-test para evaluar si era factible la aplicación de la estrategia. Además, se utilizó un diseño preexperimental debido a que se eligió un grupo de control establecido, el cual fueron los estudiantes de noveno grado. Para obtener el nivel de confiabilidad de las pruebas aplicadas se utilizó la prueba de normalidad de Shapiro Wilk para comprobar si su rango es normal y se mantiene dentro de los rangos establecidos que son mayores a 0.05. Además, se utilizó la prueba T-student de muestras pareadas para verificar si existe algún tipo de margen de error en la aplicación de la metodología Game-based learning utilizada para el aprendizaje de vocabulario con estudiantes de nivel básico. El estudio arrojó resultados favorables luego de la aplicación de esta estrategia donde se demostró que esta estrategia es altamente influyente hacia los estudiantes para el aprendizaje de vocabulario.
URI: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/39115
Enthalten in den Sammlungen:Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros

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TESIS - DANIELA MONSERRATH LASLUISA ACOSTA - 2023 (1)-signed-signed.pdf1,57 MBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen


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