Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/38994
Title: Shadowing technique and Listening Skil
Authors: Chicaiza Redín, Verónica Elizabeth
Chicaiza Guato, Mateo Nicolás
Keywords: SHADOWING TECHNIQUE, IMPACT, LISTENING SKILL
Issue Date: 1-Jul-2023
Publisher: Universidad Técnica de Ambato-Facultad de Ciencias Humanas y de la Educación-Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y extranjeros
Abstract: The current study explored the impact of the Shadowing Technique to enhance listening skills. Thus, this descriptive research study revealed the impact on the enhancement of listening skills. In addition, there were the participation of 41 first semester students of the Pedagogía de los Idiomas Nacionales y extranjeros de la Universidad Técnica de Ambato, which consisted of 34 females and 7 males. Therefore, a survey was carried out to know the knowledge of the students about the Shadowing technique, as well as to know the opinion of each one about whether the technique has an impact on listening skills. In this way, the data were collected through a survey with 10 items on a Likert scale. Finally, the results of the survey indicated that some students were not familiar with this technique, which the lack of knowledge about its use and lack of implementation is a disadvantage.
Description: El estudio actual exploró el impacto de la Técnica del Shadowing para mejorar la habilidad auditiva. Así, esta investigación de estudio descriptivo reveló el impacto en la mejora de las habilidades auditivas. Además, hubo la participación de 41 estudiantes de primer semestre de la carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y extranjeros de la Universidad Técnica de Ambato, compuesto por 34 mujeres y 7 hombres. Por lo tanto, una encuesta fue realizada para saber el conocimiento de los estudiantes sobre la técnica de Shadowing, así mismo saber la opinión de cada uno sobre si la técnica tiene influencia con la habilidad auditiva. De este modo, los datos fueron recolectados a través de una encuesta con 10 ítems en escala de Likert. Finalmente, los resultados de la encuesta indicaron que algunos estudiantes no estaban familiarizados con esta técnica, lo que el desconocimiento sobre su uso y la falta de implementación son una desventaja.
URI: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/38994
Appears in Collections:Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chicaiza Mateo Trabajo Final-signed (2)-signed-signed.pdf681,67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.