Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/38955
Title: Drama-based instruction and speaking skill
Authors: Chimbo Cáceres, Elsa Mayorie
Machaquiza Tubon, Gissela Abigail
Keywords: DRAMA, SPEAKING SKILL, STRATEGIES
Issue Date: 1-Jul-2023
Publisher: Universidad Técnica de Ambato-Facultad de Ciencias Humanas y de la Educación-Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y extranjeros
Abstract: The present research is demanded to cover an investigation accomplished with the topic: “Drama-based instruction and speaking skill”. The objective of the present study was to determine the impact of drama-based instruction to develop the speaking skill in the students of fifth semester A of PINE major at Technical University of Ambato. A pre-experimental study design with a quantitative approach was used for this study. Moreover, the population was 29 students, 22 females and 7 males. A standardized B1 Preliminary English Test taken from Cambridge formats specially speaking section part 2 was used to administer the pre-test and post-test. The interventions were applied in 6 face-to-face modality sessions using CLT (Communicative Language Teaching) approach. After the interventions, the results were analyzed using the Statistical Package for the Social Science (SPSS) program to compare the data collected. Finally, the average obtained in the pre-test was 6,64 out of 10, while the posttest showed an average of 7,70 out of 10. Consequently, the alternative hypothesis was accepted, which corroborates that the drama-based instruction strategies were effective in the improvement of speaking skill.
Description: La presente investigación pretende cubrir una investigación realizada con el tema: “Instrucción basada en el drama y habilidad oral”. El objetivo del presente estudio es determinar el impacto de la instrucción basada en el drama para desarrollar la habilidad de expresión oral en los estudiantes de quinto semestre A de la carrera de PINE de la Universidad Técnica de Ambato. Para este estudio se utilizó un diseño de estudio preexperimental con un enfoque cuantitativo. Además, la población fue de 29 estudiantes, 22 mujeres y 7 hombres. Para la administración del pre-test y post-test se utilizó una prueba estandarizada B1 Preliminary English Test tomada de los formatos de Cambridge especialmente la sección de habilidad oral parte 2. Las intervenciones se aplicaron en 6 sesiones de modalidad presencial utilizando el enfoque CLT (Communicative Language Teaching). Tras las intervenciones, se analizaron los resultados utilizando el programa Statistical Package for the Social Science (SPSS) para comparar los datos recogidos. Finalmente, el promedio obtenido en el pre-test fue de 6,64 sobre 10, mientras que el post-test mostró un promedio de 7,70 sobre 10. En consecuencia, se aceptó la hipótesis alternativa, lo que corrobora que las estrategias de instrucción basadas en el teatro fueron eficaces en la mejora de la destreza oral.
URI: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/38955
Appears in Collections:Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FINAL THESIS_MACHAQUIZA GISSE-signed-signed.pdf894,26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.