Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/36162
Title: El Régimen de Visitas Supervisadas
Authors: Naranjo Ruíz, Viviana Fidencia
Zurita Ibarra, Kerly Jazmín
Keywords: NIÑO
FAMILIA
REGIMEN DE VISITAS
TRABAJO SOCIAL
Issue Date: Sep-2022
Publisher: Universidad Técnica de Ambato,Facultad de Jurisprudencia y Ciencias Sociales, Carrera de Trabajo Social
Abstract: The principle of the best interest of the child is considered a primary principle within Family Law, in which not only the family must interfere, but also the State, which has the obligation to guarantee compliance with the aforementioned principle, as well as the rights that has been stipulated in the Organic Code of Childhood and Adolescence The purpose of the research topic is to make known the basic points for which the supervised visitation regime is given, focusing mainly on the factors and problems for which a Judge comes to interfere, as well as reflecting what is does and from what aspects the Social Worker interacts. It was possible to know the aspects of the case under study, as an example in relation to the obligation to comply with the interaction of the child with both parents, since the education and upbringing of children does not depend on one parent, but on both. even if they do not live together, responding to the need for parents to learn about the rights of the child and about the obligation to live together with their father and mother.
Description: El principio del interés superior del niño se considera un principio primordial dentro del Derecho de Familia, en la que no solo debe interferir la familia, sino también el Estado, quien tiene la obligación de garantizar el cumplimiento de este principio, así como también los derechos que se ha estipulado en el Código Orgánico de la Niñez y Adolescencia. El tema de investigación, tiene como finalidad dar a conocer los puntos básicos por los que se da el régimen de visitas supervisadas, enfocándose principalmente en los factores y problemáticas por las que llega a interferir un Juez, así como también refleja que es lo que se hace y a partir de que aspectos interactúa el Trabajador Social. Se pudo conocer los aspectos del caso objeto de estudio, como ejemplo en relación a la obligación que se tiene para cumplir con la interacción del niño con ambos padres, pues la educación y crianza de los hijos no depende de un solo padre, sino de ambos, aunque no vivan juntos, dando como respuesta la necesidad que tienen los padres de aprender sobre derechos del niño y sobre la obligación de la convivencia con padre y madre.
URI: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/36162
Appears in Collections:Trabajo Social

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BJCS-TS-396.pdf821,92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.