Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/35793
Title: Speechyard platform and the listening skills
Authors: Sulca Guale, Manuel Xavier
Bocancho Tonato, Jenny Paola
Keywords: SPEECHYARD PLATFORM, LISTENING SKILLS, DIDACTIC ACTIVITIES
Issue Date: 1-Sep-2022
Publisher: Universidad Técnica de Ambato-Facultad de Ciencias Humanas y de la Educación- Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros
Abstract: Listening is one of the most important skills. Only with effective listening can you understand others; enhance relationships; persuade or sell effectively; lead and inspire a team; or learn from others. Moreover, listening skill is among the most challenging skills for students because they must distinguish between different accents and pronunciations. The purpose of the current research is to analyze how Speechyard platform develops listening skills. The research work used a quantitative approach. Since, the quantitative part of the research was represented through the analysis of the data collected from a standardized test A2 Flyers from Cambridge. This information was used to determine the range of listening skills of the participants. Furthermore, the participants of this research were 26 students, 12 male, and 14 females, from ninth basic level EGB at “Unidad Educativa Picaihua”. The interventions focused on the use of the Speechyard platform to develop listening skills, and it was necessary to apply a pre-test and post-test to gather information about the student’s improvement. The results were an increase of 7,94 over 10 points in the post-test. In conclusion, the use of the Speechyard platform improved the listening skills of the students because through many exercises listening, it helped to understand different accents, encouraged the self-learning, and motivated students to practice on this platform. Also, students had at their disposition many didactic activities which was another factor that influenced the results.
Description: Escuchar es una de las habilidades más importantes. Solo con una escucha efectiva puedes comprender a los demás; mejorar las relaciones; persuadir o vender con eficacia; liderar e inspirar a un equipo; o aprender de los demás. Además, la habilidad de escuchar se encuentra entre las habilidades más desafiantes para los estudiantes porque deben distinguir entre diferentes acentos y pronunciaciones. El propósito de la investigación actual es analizar cómo la plataforma Speechyard desarrolla habilidades auditivas. El trabajo de investigación utilizó un enfoque cuantitativo. Ya que, la parte cuantitativa de la investigación se representó a través del análisis de los datos recolectados de una prueba estandarizada A2 Flyers de Cambridge. Esta información se utilizó para determinar el rango de habilidades auditivas de los participantes. Además, los participantes de esta investigación fueron 26 estudiantes, 12 del sexo masculino y 14 del sexo femenino, del grado noveno básico de la EGB de la Unidad Educativa Picaihua. Las intervenciones se enfocaron en el uso de la plataforma Speechyard para desarrollar la habilidad auditiva, y fue necesario aplicar un pre-test y post-test para recopilar información sobre la mejora del estudiante. Los resultados fueron un aumento de 7,94 sobre 10 puntos en el post-test. En conclusión, el uso de la plataforma Speechyard mejoró las habilidades de comprensión auditiva de los estudiantes porque a través de muchos ejercicios de comprensión auditiva ayudó a comprender diferentes acentos, fomentó el autoaprendizaje y motivó a los estudiantes a practicar en esta plataforma. Asimismo, los estudiantes tuvieron a su disposición muchas actividades didácticas que fue otro factor que influyó en los resultados.
URI: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/35793
Appears in Collections:Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Speechyard platform ..-signed 1-signed-signed (1) (1).pdf3,24 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.