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Title: Flipped classroom approach and speaking performance
Authors: Chimbo Cáceres, Elsa Mayorie
Colcha Caldas, Verónica Alexandra
Keywords: ASYNCHRONOUS, FLIPPED CLASSROOM APPROACH, SPEAKING PERFORMANCE
Issue Date: 1-Aug-2022
Publisher: Universidad Técnica de Ambato-Facultad de Ciencias Humanas y de la Educación-Maestría en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros Mención Inglés
Abstract: Speaking skill is one of the core abilities in the English language that has been affected in a society where online teaching has been established in the educational area. Thereby, through this review it is demonstrated the importance and contribution of the flipping classroom approach in the practice and advancement of speaking in online and face-to-face learning. The participants of the study were 56 students of the ninth grade in “Rosa de Jesús Cordero” High School in Cuenca, Ecuador, who were divided into control and experimental groups. The control group was made up of 30 learners, and the experimental group was made up of 26 subjects. Because of the current situation where the study was applied, the opportunity to show the impact of synchronous (inclass tasks) and asynchronous (out-of-class) tasks was seen. Lesson plans were created related to the applied approach and cohering to the level of the students. The use of the school’s lab was crucial and the learners showed a positive attitude and a sense of respect towards the facilities. The research was applied using a standard Cambridge pre and post-test focused on the speaking performance which evaluated aspects such as grammar and vocabulary, discourse management, pronunciation, and interactive communication. Besides, a Web 3.0 survey, a validated structured survey and a TAM survey (Technology acceptance model) were used as instruments to show the positive influence on the flipped classroom approach. Finally, good results were displayed due to the increase of the students’ average in the speaking performance which according to paired sample t-teststatistics analyzed quantitative data and showed an advancement from 12,731 to 16,308. Consequently, as nowadays technology takes an important place by making the connection a way of living, the use of the flipped classroom approach can become an eye-catching resource when speaking a new language.
Description: La capacidad de hablar es una de las habilidades fundamentales de la lengua inglesa que se ha visto afectada en una sociedad en la que la enseñanza en línea se ha establecido en el ámbito educativo. Así, a través de esta revisión se demuestra la importancia y contribución del enfoque “Flipped classroom” en la práctica y el avance de la expresión oral en el aprendizaje online y presencial. Los participantes fueron 56 estudiantes del noveno grado del Colegio "Rosa de Jesús Cordero" en Cuenca, Ecuador, divididos en grupos control y experimental. El grupo control estaba formado por 30 alumnos y el grupo experimental por 26 sujetos. Debido a la situación en la que se aplicó el estudio, se vio el impacto de las tareas sincrónicas (en clase) y asincrónicas (fuera de clase). Se crearon planes de clase con el enfoque aplicado y de acuerdo al nivel de los alumnos. El uso del laboratorio fue crucial y los alumnos mostraron una actitud positiva y de respeto hacia las instalaciones. El estudio se aplicó mediante una prueba estándar de Cambridge previa y posterior centrada en el desempeño oral que evaluó gramática y vocabulario, el manejo del discurso, pronunciación y la comunicación interactiva. Además, se utilizaron como instrumentos una encuesta de la web 3.0, una encuesta estructurada validada y una encuesta TAM (Modelo de aceptación tecnológica) para mostrar la influencia positiva en el enfoque “Flipped classroom”. Finalmente, se vieron buenos resultados debido al aumento del promedio de los estudiantes en el rendimiento del habla, que según las estadísticas de la prueba t de muestras emparejadas analizaron los datos cuantitativos y mostraron un avance de 12,731 a 16,308. Por ende, como hoy en día la tecnología ocupa un lugar importante haciendo de la conexión una forma de vida, el uso del enfoque “Flipped classroom” puede convertirse en un recurso llamativo a la hora de hablar un nuevo idioma.
URI: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/35616
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