Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/35205
Title: Oral paraphrasing and speaking skill
Authors: Jordán Buenaño, Cristina del Rocío
Mejia Paucar, Patricia Liliana
Keywords: PARAPHRASING, ORAL PARAPHRASING, SPEAKING SKILL
Issue Date: 1-Apr-2022
Publisher: Universidad Tècnica de Ambato-Facultad de Ciencias Humanas y de la Educación-Carrera de Pedagogìa de los Idiomas Nacionales y extranjeros
Abstract: The use of the paraphrasing strategy is one of the most effective and beneficial methods to reinforce the speech of English learners, helping them prosper and evolve in their learning process. Because of that, the objective of the current research was to analyze oral paraphrasing and speaking skill in tenth year students of basic education from the Educational Unit "Dario Guevara". For this purpose, a descriptive and quasi-experimental qualitative-quantitative methodology was used that included 31 students in the tenth year of basic education from the "Dario Guevara", The Cambridge A1 Movers speaking section was used as an information collection tool, which was applied as a pretest and posttest to the group under study. The research development permitted to conclude that once the paraphrase strategies were applied to the students of tenth year of basic education from the "Darío Guevara" Educational Unit, it was determined that they had a positive impact on the development of the speaking ability, because it provided quick answers in the communication, developed knowledge, and expanded ideas, thus developing a more fluid communication.
Description: El uso de la estrategia de paráfrasis es uno de los métodos más efectivos y beneficiosos para reforzar el habla de los estudiantes de inglés, ayudándolos a prosperar y evolucionar en su proceso de aprendizaje. Por ello, el objetivo de la presente investigación fue analizar la habilidad de hablar y parafrasear oralmente en estudiantes de décimo año de educación básica de la Unidad Educativa “Darío Guevara”. Para ello se utilizó una metodología cuali-cuantitativa descriptiva y cuasi-experimental que incluyó a 31 estudiantes del décimo año de educación básica del “Dario Guevara”, se utilizó como herramienta de recolección de información la sección de habla Cambridge A1 Movers, que fue aplicado como pretest y postest al grupo en estudio. Una vez aplicadas las estrategias de paráfrasis a los estudiantes de décimo año de educación básica de la Unidad Educativa “Darío Guevara”, se concluyó que las mismas tuvieron un impacto positivo en el desarrollo de la habilidad de hablar, ya que brindó respuestas rápidas en la comunicación, desarrolló conocimientos y amplió ideas, desarrollando así una comunicación más fluida.
URI: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/35205
Appears in Collections:Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Miss Mejia_FINAL THESIS-signed-signed.pdf1,79 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.