Oral paraphrasing and speaking skill
No Thumbnail Available
Date
2022-04-01
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Tècnica de Ambato-Facultad de Ciencias Humanas y de la Educación-Carrera de Pedagogìa de los Idiomas Nacionales y extranjeros
Abstract
The use of the paraphrasing strategy is one of the most effective and beneficial methods
to reinforce the speech of English learners, helping them prosper and evolve in their
learning process. Because of that, the objective of the current research was to analyze oral
paraphrasing and speaking skill in tenth year students of basic education from the
Educational Unit "Dario Guevara". For this purpose, a descriptive and quasi-experimental
qualitative-quantitative methodology was used that included 31 students in the tenth year
of basic education from the "Dario Guevara", The Cambridge A1 Movers speaking
section was used as an information collection tool, which was applied as a pretest and
posttest to the group under study. The research development permitted to conclude that
once the paraphrase strategies were applied to the students of tenth year of basic education
from the "Darío Guevara" Educational Unit, it was determined that they had a positive
impact on the development of the speaking ability, because it provided quick answers in
the communication, developed knowledge, and expanded ideas, thus developing a more
fluid communication.
Description
El uso de la estrategia de paráfrasis es uno de los métodos más efectivos y beneficiosos
para reforzar el habla de los estudiantes de inglés, ayudándolos a prosperar y evolucionar
en su proceso de aprendizaje. Por ello, el objetivo de la presente investigación fue analizar
la habilidad de hablar y parafrasear oralmente en estudiantes de décimo año de educación
básica de la Unidad Educativa “Darío Guevara”. Para ello se utilizó una metodología
cuali-cuantitativa descriptiva y cuasi-experimental que incluyó a 31 estudiantes del
décimo año de educación básica del “Dario Guevara”, se utilizó como herramienta de
recolección de información la sección de habla Cambridge A1 Movers, que fue aplicado
como pretest y postest al grupo en estudio. Una vez aplicadas las estrategias de paráfrasis
a los estudiantes de décimo año de educación básica de la Unidad Educativa “Darío
Guevara”, se concluyó que las mismas tuvieron un impacto positivo en el desarrollo de
la habilidad de hablar, ya que brindó respuestas rápidas en la comunicación, desarrolló
conocimientos y amplió ideas, desarrollando así una comunicación más fluida.
Keywords
PARAPHRASING, ORAL PARAPHRASING, SPEAKING SKILL