Drama techniques and the speaking skill
No Thumbnail Available
Date
2022-04-01
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Tècnica de Ambato-Facultad de Ciencias Humanas y de la Educación-Carrera de Pedagogìa de los Idiomas Nacionales y extranjeros
Abstract
Learning English as a foreign language depends on the environment each person grows
up. This research main aim is to determine the effects of using drama techniques in the
development of the speaking skill. The population considered for this research were
35 students, 24 female and 11 males, from the first semester of “Pedagogía de los
Idiomas Nacionales y Extranjeros” program at Universidad Técnica de Ambato. The
research had a length of 6 sessions in total, two sessions for roleplaying focus on
improvisation, two sessions for imitation, and a pre-test and post-test. In addition, this
research used a quasi-experimental design with a quantitative approach to gather the
data of students’ speaking performance. Therefore, students took the KET speaking
section test by Cambridge for the pre-test and the post-test. At the end of the treatment,
the data gathered was analyzed and proved using the Wilcoxon ranks test from the
SPSS program. To conclude, the results showed that drama techniques did improve
participants’ speaking skills.
Description
Aprender inglés como idioma extranjero depende totalmente del ambiente en el cual
cada persona crece. El objetivo principal de esta investigación es de determinar los
efectos del uso de técnicas de drama en el desarrollo del habla del inglés. La población
considerada para esta investigación fue de 35 estudiantes, 24 mujeres y 11 hombres,
correspondientes al primer semestre de la carrera de “Pedagogía de los Idiomas
Nacionales y Extranjeros” de la Universidad Técnica de Ambato. Esta investigación
duró 6 sesiones en total, dos sesiones para juego de rol improvisado, dos para
imitación, y de una prueba antes y después del tratamiento. Además, los participantes
tomaron el examen oral estandarizado (KET) de Cambridge como pre-test y post-test
para la obtención de datos correspondiente. Al final del tratamiento, la data obtenida
fue analizada y aprobada usando la prueba de Wilcoxon del programa SPSS.
Concluyendo de esta manera, los resultados demostraron que las técnicas de drama si
tuvieron efecto en el desarrollo del habla de los participantes.
Keywords
DRAMA TECHNIQUES, GRAMMAR AND VOCABULARY, PRONUNCIATION