Mad libs and the parts of speech awareness
No Thumbnail Available
Date
2022-04-01
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Tècnica de Ambato-Facultad de Ciencias Humanas y de la Educación-Carrera de Idiomas
Abstract
Teachers are always in the hunt for new tools to develop certain skills of the
English language inside the classroom. In the case of the parts of speech awareness, these
are most often taught by traditional means of a wide array of exercises, drills, and
whatnot. Enter Mad libs, this timeless phrasal template word game is a general staple of
American children inside and outside the classroom. The nature of this tool in working
specifically with parts of speech as a game mechanic made it ideal for this endeavor. This
research endeavor has set to identify the influence of this tool in the awareness regarding
the parts of speech, an important part of the English learning process.
For this study, it was first necessary to give instruments to determine the
awareness level regarding the parts of speech on a group comprised of fourteen 9
th grade
students attending Unidad Educativa Atenas, then the aforementioned tool was applied
on them, and finally, the instrument was further employed to observe the effects of Mad
Libs in the parts of speech awareness of the group. The results within this research were
promising and encourage the pursuit of more ways to develop this particular skill in
learners.
Description
Los maestros están siempre en la búsqueda de nuevas herramientas para
desarrollar las habilidades del idioma inglés dentro del aula de clase. En el caso de las
partes de la oración, estas son comúnmente instruidas empleando métodos tradicionales
a través de una amplia gama de ejercicios, repeticiones, y demás. Presentado a “Mad
Libs”, este juego tradicional de plantillas de palabras es comúnmente conocido por los
niños estadounidenses dentro y fuera de las aulas de clase. La naturaleza de esta
herramienta en particular en que emplea las partes de la oración como su mecánica de
juego la hace ideal para este esfuerzo en particular. El investigador se dispuso a identificar
la influencia de esta herramienta en el conocimiento de las partes la oración; una parte
importante del proceso de aprendizaje de la lengua inglesa.
Para este estudio, fue en primero necesario tomar instrumentos para determinar el
nivel de consciencia acerca de las partes de la oración en un grupo compuesto de 14
estudiantes de 9no grado, asistiendo a la Unidad Educativa Atenas, entonces se aplicó la
herramienta ya descrita, y finalmente el instrumento de dio nuevamente para analizar los
efectos de los “Mad Libs” en el conocimiento de las partes de la oración. Los resultados
contenidos dentro de esta investigación fueron promisorios y estimulan la búsqueda de
más maneras de desarrollar esta habilidad en particular en los estudiantes.
Keywords
MAD LIBS, AWARENESS, PARTS OF SPEECH