Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/34658
Title: Listen english daily practice app and the listening comprehension
Authors: Encalada Trujillo, Edgar Guadia
Mariño Pérez, Erika Estefanía
Keywords: LISTEN ENGLISH DAILY PRACTICE APP, COMPRENSIÓN AUDITIVA, ESTUDIANTES
Issue Date: 1-Mar-2022
Publisher: Universidad Técnica de Ambato-Facultad de Ciencias Humanas y de la Educación-Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros
Abstract: Listen English Daily Practice App is an application that was used to improve listening comprehension. The objective of this research was to analyze the influence of the Listen English Daily Practice App to improve listening comprehension in students. The research was carried out through a quasi-experimental design with a population of 32 students of 10th “B” from Oscar Efren Reyes high school in Baños city. This research has a duration of 5 weeks from November 30th , 2021, to January 7th, 2022, and the data collection was carried out through the application of a pretest and a post-test of the Cambridge standardized test with the name A2 Key for Schools from the listening section. Furthermore, the average obtained in the pre-test was 6,4 points, which indicated that listening comprehension was low and it could be improved, then the experiment was applied to the students with the use of the Listen English Daily Practice App for the improvement and strengthening of listening comprehension, in the post-test obtained an average of 8,6 points where it showed that there was an increase of 2,2 points in the use of the Listen English Daily Practice. On the other hand, a document was used in Google Drive in which the students put the screenshots of the test section of the app every day as evidence of use. Therefore, it was concluded that the use of the Listen English Daily Practice App allowed to improve the listening comprehension of the students involved in the research in a better way.
Description: Listen English Daily Practice App es una aplicación que se utilizó para mejorar la comprensión auditiva. El objetivo de esta investigación fue analizar la influencia de Listen English Daily Practice App para mejorar la comprensión auditiva en los estudiantes. La investigación se llevó a cabo mediante un diseño cuasi-experimental con una población de 32 estudiantes de 10mo “B” del colegio Oscar Efrén Reyes de la ciudad de Baños. Esta investigación tiene una duración de 5 semanas del 30 de noviembre de 2021 al 7 de enero de 2022, y la recolección de datos se realizó mediante la aplicación de un pre-test y un post-test del examen estandarizado de Cambridge con el nombre A2 Key for School de la sección de escuchar. Además, el promedio obtenido en el pretest fue de 6,4 puntos, lo que indicó que la comprensión auditiva era baja y se podía mejorar, luego se aplicó el experimento a los estudiantes con el uso de Listen English Daily Practice App para el mejoramiento y fortalecimiento. de la comprensión auditiva, en el post-test obtuvo un promedio de 8,6 puntos donde demostró que hubo un incremento de 2,2 puntos con el uso de Listen English Daily Practice App. Por otro lado, se utilizó un documento en Google Drive en el que los alumnos colocaban todos los días las capturas de pantalla de la sección de prueba de la aplicación como evidencia de la utilización. Por lo tanto, se concluyó que el uso de Listen English Daily Practice App permitió mejorar de mejor manera la comprensión auditiva de los estudiantes involucrados en la investigación.
URI: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/34658
Appears in Collections:Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Proyecto de Titulación - Mariño Pérez Erika Estefania.pdf4,61 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.