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Título : Video Games and English Vocabulary Learning
Autor : Suárez Mosquera, Wilma Elizabeth
Villacís Calvache, Fernando David
Palabras clave : VIDEO GAMES
VOCABULARY
TECHNOLOGICAL TOOLS
TEENAGERS
Fecha de publicación : 1-mar-2022
Editorial : Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros
Resumen : Video games are technological tools which are useful for teaching English vocabulary, especially for high school learners. The objective of this study was to investigate the influence of the use of video games on the development of vocabulary learning in the English language. The participants were 30 learners whose ages range from 14-16 years old from Unidad Educativa Juan Leon Mera "La Salle", a private school in Ambato, Ecuador. This was a quantitative and quasi-experimental research. The data was collected in three stages: pre-test, experiment, and post-test during seven sessions. The pre-test was an adapted test from the book "Test your vocabulary 2" published and distributed by Pearson education limited. Then, the material for the experiment consisted of one video game that was Pokémon Emerald. At the end of the experiment, the teacher applied the same test as a post-test out of 10 points. Learners obtained the grade of 5,15 over 10 points as average in the pre-test. It shows a great difference between pre-test and post-test in which the average was 8,4 over 10 points. Finally, the results showed that the students increased their English vocabulary using video games
Descripción : Los videojuegos son herramientas tecnológicas útiles para la enseñanza de vocabulario en inglés, especialmente para estudiantes de secundaria. El objetivo de este estudio fue investigar la influencia del uso de videojuegos en el desarrollo del aprendizaje de vocabulario en el idioma inglés. Los participantes fueron 30 alumnos cuyas edades oscilan entre 14 y 16 años de la Unidad Educativa Juan León Mera "La Salle", una escuela privada en Ambato, Ecuador. Esta fue una investigación cuantitativa y cuasiexperimental. Los datos fueron recolectados en tres etapas: pre-test, experimento y post-test durante siete sesiones. El pre-test fue una prueba adaptada del libro "Test your vocabulary 2" publicado y distribuido por Pearson Education Limited. El material para el experimento consistió en un videojuego que era Pokémon Esmeralda. Al final del experimento, el docente aplicó la misma prueba como post-test sobre 10 puntos. Los alumnos obtuvieron la calificación de 5,15 sobre 10 puntos como promedio en el pre-test. Y se muestra una gran diferencia entre el pre-test y el post-test en el que la media fue de. ,4 sobre 10 puntos. Finalmente, los resultados mostraron que los estudiantes aumentaron su vocabulario en inglés usando videojuegos.
URI : https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/34595
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