Audiobooks and the reading comprehension
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Date
2022-03-01
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros
Abstract
Audiobooks are electronic books format or recording books which are listened instead
of being only read as printed books. Audiobooks has been seen as a supporting tool
for people with reading disabilities. However nowadays it is seen as a media for
developing high listening and reading competencies. The objective of this research is
to analyze how audiobooks improve reading comprehension. This was a quasiexperimental study with a group of 29 participants that belonged to seventh semester
of Carrera de Pedagogía de Los Idiomas Nacionales y Extranjeros at Universidad
Técnica de Ambato. The investigation lasted 2 weeks with eight interventions in total.
At the beginning of the experiment students were given a pre-test based on CAE
reading and use of English. After that, students read and listened to five different
audiobooks written by Oscar Wilde. By the end of each session students were given a
questionnaire with ten multiple choice questions. After the period of treatment students
were given the post-test. The hypothesis was proved by using Saphiro and Wilcoxon
tests. The results showed that using audiobooks in class improved reading
comprehension on students
Description
Los audiolibros son libros en formato electrónico o grabados los cuales pueden ser
escuchados al contrario de los libros impresos que solo pueden ser leídos. Los audiolibros
han sido considerados como una herramienta de ayuda para las personas con dificultades
para leer. Sin embargo, en la actualidad son considerados como un medio para desarrollar
altas destrezas de escucha y lectura. El objetivo de esta investigación es analizar como los
audiolibros mejoran la comprensión lectora. Esta fue una investigación cuasiexperimental
con un grupo de 29 participantes que corresponden a séptimo semestre de la Carrera de
Pedagogía de los Idiomas Nacionales y extranjeros de la Universidad Técnica de Ambato.
La investigación duró 2 semanas con un total de ocho intervenciones. Al comienzo del
experimento los estudiantes realizaron una prueba previa basada en CAE lectura y el uso
de Ingles. Después leyeron 5 diferentes audioblibros escritos por Oscar Wilde. Al finalizar
cada sesión, los estudiantes debían responder un cuestionario con 10 preguntas de opción
múltiple. Después del periodo de tratamiento los estudiantes respondieron la prueba final.
La hipótesis fue comprobada usando las pruebas de Saphiro and Wilcoxon. Los resultados
mostraron que el uso de los audiolibros en clases mejoró la comprensión lectora de los
estudiantes.
Keywords
AUDIOBOOKS, READING COMPREHENSION, TECHNOLOGY, CAE