Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/34439
Title: The ict and esl students with dyslexia
Authors: Encalada Trujillo, Edgar Guadia
Gavilanez Guerrero, Josue Gustavo
Keywords: TECHNOLOGICAL TOOLS
ENGLISH LANGUAGE
ICT
DYSLEXIA
Issue Date: 1-Mar-2022
Publisher: Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros
Abstract: Technological tools have become one of the main virtual teaching materials due to the pandemic of Covid 19. There are several technological tools which help to practice and improve the English language in children with disabilities and can be used to promote active interaction between students and teacher. The main objective of this research is to analyze the influence of ICT in ESL students with dyslexia in the seventh grade of elementary school at the "Blaise Pascal" Educational Unit. This was a descriptive research with a mixed approach in a qualitative and quantitative design to a group of 5 students with an A1 level of English. Due to the COVID-19 pandemic, the study was conducted virtually through the Microsoft teams platform. The experiment was applied in 8 sessions to meet the objective of this work, the students took a pre and post test PET designed by Cambridge for the data analysis was performed using a T-student for paired means in SPSS software. Finally, the results showed that there was an influence of the use of ICT in ESL students with dyslexia. Therefore, it was concluded that the use of technological tools will help not only students with disabilities but all students in this era of virtual classrooms.
Description: Las herramientas tecnológicas se han convertido en uno de los principales materiales de enseñanza virtual debido a la pandemia del Covid 19. Existen varias herramientas tecnológicas las cuales ayudan a practicar y mejorar el idioma inglés en niños con discapacidades que se pueden usar para promover la interacción activa entre los estudiantes y el maestro. El presente trabajo de investigación tiene como principal objetivo analizar la influencia de las ICT en ESL estudiantes con dislexia de septimo grado de educación básica de la Unidad Educativa “Blaise Pascal”. Esta fue una investigación descriptiva con enfoque mixto en un diseño cualitativo y cuantitativo a un grupo de 5 estudiantes con un nivel de inglés A1. Debido a la pandemia por el COVID– 19 el estudio se realizó de manera virtual a través de las plataforma Microsoft teams, El experimento se aplicó en 7 sesiones Para cumplir con el objetivo de este trabajo, los estudiantes realizaron un pre y post test PET diseñado por Cambridge para el análisis de los datos se realizó utilizando una T-student para medias pareadas en el software SPSS. finalmente, los resultados demostraron que existió una influencia del uso de las ICT en ESL estudiantes con dislexia Por lo tanto, se concluyó que el uso de herramientas tecnológicas ayudara mucho no solo a estudiantes con discapacidades sino a todos los estudiantes en esta época de clases virtuales.
URI: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/34439
Appears in Collections:Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gavilanez Guerrero Josue Gustavo..pdf3,07 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.