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Title: Easle educational platform and reading skills
Authors: Infante Paredes, Ruth Elizabeth
Velasteguí Viteri, Santiago David
Keywords: EASLE EDUCATIONAL PLATFORM
READING SKILLS
WEB 3.0
Issue Date: 1-Sep-2021
Publisher: Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros
Abstract: The current research is demanded to cover an examination accomplished with the following topic: “EASLE Educational Platform and Reading Skills” which investigates the relationship among both variables and how students’ understudies improve their reading subskills. Firstly, this research was coordinated using a mixed approach by conducting a pre-test and a post-test taken from the PET Reading section by Cambridge. The test evaluated the six main reading subskills skimming, scanning, inferring, predicting, deducing meaning from context, and intensive reading. The paired sample t-test statistics was implemented in this study to analyze quantitative data. Furthermore, Cronbach's alpha validation for the Web 3.0 diagnosis was considered to analyze qualitative data. Besides, the information from the Web 3.0 evaluation survey was categorized into a Likert scale. Secondly, online educational activities were applied to the subject's class by the primary collaboration of the "EASLE" educational platform to assess the mentioned reading subskills. For that reason, this research aimed to analyze the relationship between the "EASLE” educational platform and the development of reading subskills. Moreover, the participants of the study were 37 students of the second semester from “Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros” at Universidad Técnica de Ambato. Finally, the student’s average performance by using the "EASLE" improved from 13.84 to 26.76 points. Discerning the results, it can be concluded that the online activities of the "EASLE" educational platform improve reading skills, as was proved in the analysis of the students’ scores.
Description: La presente investigación pretende abarcar un estudio realizado con el siguiente tema: “Plataforma educativa EASLE y habilidades lectoras” que investiga las relacione entre ambas variables y cómo los estudiantes mejoran sus habilidades lectoras. En primer lugar, esta investigación se coordinó mediante el uso de un enfoque mixto mediante la realización de una prueba previa y una prueba posterior que se tomó de la sección PET Reading de Cambridge, que evalúa las seis subhabilidades principales de lectura, considerando leer por encima, escanear, inferir, predecir, deducir significado del contexto y la lectura intensiva. La estadística de la prueba t de muestras pareadas se utilizó para analizar los datos cuantitativos. Además, se utilizó la validación alfa de Cronbach para datos cualitativos de la encuesta de diagnóstico Web 3.0. Además, la información de la encuesta de evaluación de la Web 3.0 se categorizó en una escala Likert. En segundo lugar, para evaluar las subhabilidades lectoras mencionadas, se aplicaron actividades educativas en línea en clase mediante la colaboración principal de la plataforma educativa EASLE. Por ello, esta investigación tuvo como objetivo analizar la relación entre la plataforma educativa "EASLE" y el desarrollo de las subhabilidades lectoras. Además, los participantes del estudio fueron 37 estudiantes del segundo semestre de la "Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros" de la Universidad Técnica de Ambato. Finalmente, el desempeño del estudiante mediante el uso de la plataforma educativa "EASLE" mejoró de 13.84 a 26.76 puntos. Discerniendo los resultados, se puede concluir que las actividades en línea de la plataforma educativa "EASLE" mejora las habilidades lectoras, como se demostró en el análisis de los puntajes de los estudiantes.
URI: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/33428
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