Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/33366
Title: Task-based language teaching and the writing skill
Authors: Suárez Mosquera, Wilma Elizabeth
Morejón Gonzalez, Santiago David
Keywords: TASK-BASED LANGUAGE TEACHING
APPROACH
WRITING SKILL
Issue Date: 1-Sep-2021
Publisher: Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros
Abstract: This investigation aimed to determine the effectiveness of using Task-Based Language Teaching approach to develop the writing skill. This was a quasi-experimental study. The sample of this investigation were 39 learners. This research project was developed at Universidad Técnica de Ambato as part of “Pedagogia de los Idiomas Nacionales y Extranjeros” program. The time that this investigation lasted was two weeks with four online sessions via zoom. At the beginning of the experiment, all students took a pre-test to measure their knowledge in writing skill. Then, students were taught by using TBLT. Finally, at the end of the treatment the students took a post-test. To evaluate the students’ writing production a rubric over 15 points was used. The results showed that the implementation of TBLT approach students improved their writing skill
Description: Esta investigación tuvo como objetivo determinar la efectividad del uso del enfoque de enseñanza del lenguaje basado en tareas para desarrollar la habilidad de escritura. Este fue un estudio cuasi-experimental. La muestra de esta investigación fue de 39 estudiantes. Este proyecto de investigación fue desarrollado en la Universidad Técnica de Ambato como parte del programa “Pedagogia de los Idiomas Nacionales y Extranjeros”. El tiempo que duró esta investigación fue de dos semanas con cuatro sesiones online vía zoom. Al comienzo del experimento, todos los estudiantes tomaron una prueba previa para medir su conocimiento en la habilidad de escritura. Luego, a los estudiantes se les enseñó mediante el uso de TBLT. Finalmente, al finalizar el tratamiento los alumnos realizaron una prueba posterior. Para evaluar la producción escrita de los estudiantes se utilizó una rúbrica de más de 15 puntos. Los resultados mostraron que la implementación del enfoque TBLT de los estudiantes mejoró sus habilidades de escritura
URI: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/33366
Appears in Collections:Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TESIS . SANTIAGO MOREJON-signed-1.pdf2,1 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.