Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/33365
Title: Communicative language teaching activities and speaking fluency
Authors: Calero Sánchez, Ximena Alexandra
Sánchez Pérez, María de los Ángeles
Keywords: CLT APPROACH
COMMUNICATIVE ACTIVITIES
TEACHING-LEARNING PROCESS
SPEAKING FLUENCY
Issue Date: 1-Sep-2021
Publisher: Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros
Abstract: Communicative Teaching Language is considered as a successful approach to develop real communication through different activities. The main purpose of applying activities based on communicative approach was to determine the incidence of them to improve the speaking fluency. Besides, fifteen students from10th grade EGB of the Unidad Educativa “Huachi Grande” were considered as subjects of study. The research applied a qualitative-quantitative approach and experimental methodology to collect data. In addition, the research applied pre-test and post-test of KET speaking exam (A2 level), by Person. In the same way, a survey was applied to diagnose the use of communicative language teaching activities in class. To interpret the data gathered, the researcher used IBMSPSS software to identify differences between pre-test and post-test. Then, to verify the hypothesis the T-student test was applied. Based on findings, students improved their speaking fluency using communicative activities
Description: La enseñanza del lenguaje comunicativo está considera como un enfoque exitoso para desarrollar una comunicación real a través de diferentes actividades. El objetivo principal de la aplicación de actividades basadas en el enfoque comunicativo fue determinar la incidencia de las mismas para mejorar la fluidez del habla. Además, se consideró como sujetos de estudio a quince estudiantes del décimo grado de EGB de la Unidad Educativa “Huachi Grande”. La investigación aplicó un enfoque cualitativo-cuantitativo y una metodología experimental para recopilar datos. Además, la investigación aplicó una preprueba y una post prueba del examen oral KET (nivel A2), validado por Person. De la misma forma, se aplicó una encuesta para identificar el uso de actividades de enseñanza del lenguaje comunicativo en el aula. Para interpretar los datos recopilados, el investigador utilizó el software IBMSPSS para mostrar las diferencias entre la prueba previa y la prueba posterior. Luego, para verificar la hipótesis se aplicó la prueba T-student. Según los hallazgos, los estudiantes mejoran su fluidez al hablar mediante actividades comunicativas
URI: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/33365
Appears in Collections:Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sánchez_Pérez_María_Thesis.pdf1,72 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.