Ted talks in the speaking skill
No Thumbnail Available
Date
2021-04-01
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Técnica de Ambato-Facultad de Ciencias Humanas y de la Educación-Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros
Abstract
Nowadays, new technological advances and innovations are being developed for
facilitating peoples’ lives. Language learning is not the exception as new online
resources allow both teachers and students to facilitate the teaching-learning
process. One of these online resources is TED talks, a video platform that offers a
wide range of educational and interesting videos disseminated by expert speakers.
Reason why the current study aimed to analyze the influence of TED talks in the
development of speaking skills. The study had a pre-experimental design with the
participation of 37 students from the fifth semester “B” of “Pedagogía de los
Idiomas Nacionales y Extranjeros” program at Technical University of Ambato.
The treatment consisted of exposing students to some TED talk videos in order to analyze
the speaking subskills of the speakers. The main research tool was a pre and post-test
adapted from the FCE (First Certificate of English) speaking exam. In the same
way, a survey was administered to the whole group to know about students’
attitudes and insights towards TED talks. To analyze the data gathered, the
researcher used the software IBM SPSS that enabled to perform frequency analysis,
a normality test comparing differences between pre- and post-tests and the
hypothesis verification through the application of the T – students test. Results
showed that TED Talk videos had positive effects on the development of speaking
skills and subskills such as fluency, pronunciation and discourse management
Description
Hoy en día, se están desarrollando nuevos avances e innovaciones tecnológicas para
facilitar la vida de las personas. El aprendizaje de idiomas no es la excepción, ya
que los nuevos recursos en línea permiten que tanto los profesores como los
alumnos faciliten el proceso de enseñanza-aprendizaje. Uno de estos recursos en
línea son las charlas TED, una plataforma de videos que ofrece una amplia gama
de videos educativos e interesantes difundidos por ponentes expertos. Razón por la
cual el presente estudio tuvo como objetivo analizar la influencia de las charlas
TED en el desarrollo de la habilidad oral. El estudio tuvo un diseño preexperimental
con la participación de 37 estudiantes del quinto semestre “B” del
programa “Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros” de la Universidad
Técnica de Ambato. El tratamiento consistió en exponer a los estudiantes a unos
videos de charlas TED con el fin de analizar las subhabilidades orales de los
ponentes. La principal herramienta de investigación fue una prueba previa y
posterior adaptada del examen de expresión oral FCE (First Certificate of English).
De la misma manera, se administró una encuesta a todo el grupo para conocer las
actitudes y percepciones de los estudiantes hacia las charlas TED. Para analizar los
datos recolectados, el investigador utilizó el software IBM SPSS que permitió
realizar un análisis de frecuencia, una prueba de normalidad que compara
diferencias entre el pre y posttest y la verificación de hipótesis mediante la
aplicación de la prueba T - student. Los resultados mostraron que los videos de TED
Talk tuvieron efectos positivos en el desarrollo de habilidades del habla y
subhabilidades como fluidez, pronunciación y manejo del discurso.
Keywords
TED TALKS, ONLINE TOOLS, SPEAKING SUBSKILLS, PRONUNCIATION, FLUENCY, LANGUAGE LEARNING