Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/31286
Title: La educomunicación y la preservación del medio ambiente en el bachillerato de la Unidad Educativa Joaquín Arias
Authors: Medina Guerra, Franklin
Morales Yanes, Jimena Elizabeth
Keywords: EDUCOMUNICACIÓN
MEDIO AMBIENTE
CONSERVACIÓN
Issue Date: Aug-2020
Publisher: Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Jurisprudencia y Ciencias Sociales, Carrera de Comunicación Social
Abstract: The environmental edu-communication leads us to work based on the participation and training of committed, caring and empowered individuals, capable of building a society with environmental principles and values that open door to the development of sustainability and preservation of the environment. The present project deals with the interdisciplinary topic edu-communication, a theoretical-practical field formed by two disciplines, education and communication, which seeks a solution to environmental problems. This research's main objective is to demonstrate how the edu-communication process occurs in the preservation of the environment. in the area high school of the Unidad Educativa Joaquín Arias. For get a response, it was necessary to carry out a quantitative investigation through content analysis, in this case the TiNi methodology, and qualitative through a semi-structured interview, thus showing how the issue of educommunication in the Institution is addressed, the processes that apply for the preservation of the environment and what environmental values students have towards the environment.
Description: La educomunicación ambiental nos lleva a trabajar en función de la participación y formación de individuos comprometidos, solidarios y empoderados, capaces de construir una sociedad con principios y valores ambientes que abran puertas al desarrollo de la sostenibilidad y preservación del medio ambiente. El presente proyecto trata el tema interdisciplinar educomunicación, un campo teórico práctico formado por dos disciplinas, educación y comunicación, que busca solución a los problemas ambientales, esta investigación tiene como objetivo principal evidenciar como se da el proceso de educomunicación en la preservación del medio ambiente en el bachillerato de la Unidad Educativa Joaquín Arias. Para obtener respuesta fue necesario realizar una investigación cuantitativa mediante el análisis de contenidos, en este caso la metodología TiNi, y cualitativa a través de una entrevista semiestructurada, así se pudo evidenciar como se aborda el tema de educomunicación en la Institución, los procesos que se aplican para la preservación del medio ambiente y que valores ambientales poseen los estudiantes hacia el medio ambiente.
URI: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/31286
Appears in Collections:Comunicación Social

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BJCS-CS-598.pdf587,28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.