Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/28830
Title: “La gimnasia cerebral y el desarrollo viso-motor en los niños y niñas de 4 años que asisten a la unidad educativa “semillas de vida” de la ciudad de Latacunga”
Authors: Cisneros Pérez, Daysi Jaqueline, Psc.Cl.Mg
Chávez Aguilar, Linda Raquel.
Keywords: DESARROLLO_VISO-MOTOR
GIMNASIA_CEREBRAL
PERCEPCIÓN_VISUAL
HABILIDADES_VISO-CONSTRUCCIONALES
PROCESOS_COGNITIVOS
Issue Date: 1-Oct-2018
Publisher: Estimulación Temprana
Abstract: The objective of this research is to determine how cerebral gymnastics influences the visomotor devel-opment of 4-year-old boys and girls. The research was descriptive with a qualitative-quantitative ap-proach. The data were obtained through the Frosting visual perception test and the observation card, which were applied to 16 children who attend the Semillas de Vida Educational Unit. The results obtained after the application of the technique were analyzed and verified through the Wilcoxon statistical test, these were 50.00% of the children are in an average level, 37.50% is in a level by above the average and finally the top rank with 12.50%, showing a variance in the quotients. It was concluded that cerebral gymnastics is a technique that effectively influences the visomotor development of children
Description: La presente investigación tiene como objetivo determinar cómo influye la gimnasia cerebral en el desarrollo visomotor de los niños y niñas de 4 años. La investigación fue descriptiva con un enfoque cuali-cuantitativo. Los datos fueron obtenidos a través del test de percepción visual de Frosting y la ficha de observación, estos fueron aplicados a 16 niños y niñas que asisten a la Unidad Educativa Semillas de Vida. Los resultados obtenidos después de la aplicación de la técnica se analizaron y verificaron a través de la prueba estadística de Wilcoxon , estos fueron un 50,00% de los niños se encuentran en un nivel promedio, el 37,50% está en un nivel por arriba del promedio y finalmente el rango superior con el 12,50%, demostrando una varianza en los cocientes. Se llegó a la conclusión de que la gimnasia cerebral es una técnica que influye de forma efectiva en el desarrollo visomotor de los niños.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/28830
Appears in Collections:Estimulación Temprana

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
EPSON001.PDF163,47 kBAdobe PDFView/Open
TESIS GIMNASIA CEREBRAL FINAL.pdf1,67 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.