Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/27349
Title: “Estilos de apego y su incidencia en el desarrollo psicomotor”.
Authors: Rodríguez Pérez, Mayra Lucia Ps. Cl.
Bazantes Naranjo, Mónica Alexandra
Keywords: APEGO
DESARROLLO _PSICOMOTOR
INFANTES
RELACIONES _ FAMILIARES
Issue Date: 1-Mar-2018
Publisher: Universidad Técnica de Ambato - Facultad de Ciencias de la Salud - Carrera de Psicología Clínica
Abstract: The objective of the present investigation is to determine the incidence of the Styles of Attachment in the Psychomotor Development of the infants who belong to the Center of Infantile University Development. Attachment styles were evaluated with the Attachment Style Questionnaire (RADQ), which consists of 30 items that offers global attachment results. Psychomotor development was assessed through the Denver Development Screening. Test (DDST) is the most advanced instrument to assess the progress in the development of children from birth to 6 years of age. For the data analysis, the statistical program SPSS was used through the X2 test and the exact significance of chi-square (0.743> 0.05), verifying the independence of the variables, concluding that there is no incidence between them. However, the relationship between Anxious Attachment and difficulty in personal social development was identified.
Description: El objetivo de la presente investigación es determinar la incidencia de los Estilos de Apego en el Desarrollo Psicomotor de los infantes que pertenecen al Centro de Desarrollo Infantil Universitario.Los estilos de apego fueron evaluados con el Cuestionario de estilos de apego (RADQ), que consta de 30 Ítems que brinda resultados globales del apego. El desarrollo psicomotor fue evaluada a través de la prueba de tamizaje del desarrollo de Denver (DDST) es el instrumento más aplicado para evaluar el progreso en el desarrollo de niños desde su nacimiento hasta los 6 años de edad. Para el análisis de datos se utilizó el programa estadístico SPSS a través de la Prueba X2 y la significancia exacta de chi cuadrado (0.743 >0.05), comprobando la independencia de las variables, concluyendo que no existe incidencia entre las mismas. Sin embargo, se identificó relación entre el Apego Ansioso con dificultad en el desarrollo personal social.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/27349
Appears in Collections:Psicología Clínica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bazantes Naranjo Mónica Alexandra Derechos de Autor.pdf363,17 kBAdobe PDFView/Open
Bazantes Naranjo Mónica Alexandra tesis.pdf1,31 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.