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Title: Factores que determinan la demanda en el sector textil en la comunidad de Llicacama en la parroquia de Salasaka
Authors: DT - Ortiz Román, Hermel David
Masaquiza Masaquiza, María Francisca
Keywords: DEMANDA
SECTOR TEXTIL
COMUNIDAD DE LLICACAMA
PARROQUIA SALASAKA
Issue Date: Mar-2018
Publisher: Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Contabilidad y Auditoría. Carrera Economía
Abstract: The main objective to analyze the factors that determine the demand and its relationship in the textile sector, such as stories such as: brand, price, durability, finished, quality and etc., by consumers who live in the community. an employee to perform the analysis of purchasing decisions within the textile sector in Salasaka Parish follow a quantitative approach to public preferences, for which a survey is being conducted directed to people who acquire textile products that work for this a questionnaire as an instrument Research is aimed at customers who are in commercial places, as well as buyers in order to recognize that the problem exists in users who purchase the textile product, what we will need to identify more direct information about the problem. The main results indicate that the factors that affect correspond to the durability of the products in order to acquire a textile product. In addition, it is important to promote the association because these means can improve a good standard of living and at the same time generate new opportunities for strategic alliances and how to meet the needs of customers.
Description: El objetivo principal del presente estudio consiste en analizar los factores que determinan la demanda y su relación con el sector textil; factores tales como: marca, precio, durabilidad, terminado, calidad, etc.. Los métodos a emplearse para realizar el análisis de las decisiones de compra dentro del sector textil en la Parroquia Salasaka siguen un enfoque cuantitativo de preferencias relevadas. Para lo cual, se realizará una encuesta dirigida a personas que adquieren productos textiles, empleando para esto, un cuestionario como instrumento de investigación, tanto a compradores como a visitantes. Esta metodología se aplica con el fin de reconocer el problema existente en los usuarios que adquieren el producto textil, lo que permitirá identificar información precisa sobre el problema. Los resultados indican que el factor de mayor influencia en la demanda de textiles es la durabilidad de los productos. Además, es importante promover la asociatividad ya que por estos medios se puede mejorar el nivel de vida de los comerciantes productores de textiles y a la vez generar nuevas oportunidades de alianzas estratégicas.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/27281
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